Monday, October 5, 2009

macam-macam :(

Dah lama aku tak nulis ape2 kat sini...arini rasa cam byk ngat menda nak tulis...aku start ngn alkisah CAP ku...

i) CAPku sayangi...khamis dulu, aku rasa cam semacam je bila aku gi sekolah, kuar umah ok lagi, sampai depan skju gear tak masuk2...berderum2 ah bunyinya..aik, guano ni...lepas ke tak ke sekolah, perjalanan aku ke sekolah jauh lagi, tiap ari aku drive ke sekolah hampir 43km..ni baru tak sampai 1km dah wat hal...CAP ko biar bebetul..huhuhu...last2 aku pusing skju, takut2 kalau aku dah jauh, makin susah aku kalau jadi ape2...nasib baik la bila sampai depan skju, gear masuk dengan selamatnya...alhamdulillah... ok la..aku pun terus ke sekolah dengan senang hati...lalala...

Untuk menyedapkan hati aku, aku pun tipon abg yi...tanya mane bengkel yang ok ckit...almaklumlah aku ni pompuan, mana ler reti bab2 keta ni...abg yi rekemenkan sebuah bengkel kat temerloh...emmm...KUJAN..unik namanya...aku pun cari ler...

"kak, akak punya minyak gear ni lama dah tak tukar kot".." emm...akak pun tak tau la dik, ni bukan keta akak..tukar la mana patut..."aku menyerahkan segalanya pada budak pomen tu...memang berisiko skit ler sebeno nye...kotnya dia suruh tukar banyak...parah aku!..baik aku tukar keta baru jer...hehe...nasib baik la KUJAN ni org melayu, islam yang baik sikit, jujur ler...dia beri penerengan tentang drive sharft (betui ke aku eja ni?...:)) aku yang dah koyak,aku tengok memang ada koyak ler...selamat lagi ke kalau tak tukar? aku tanya budak tu...tapi setiap kali aku masuk simpang or selekoh, dah ada bunyi kat tayar belah kiri tu...untuk selamat aku pun tukar la...melayang la...RM300++...huhu...keta lama...nak wat camne...:)

ii) Balik dari Kujan, aku nak tipon kak n saroi...tipon kak nak tanya kabo kesihatannya, dengar citernya...dia kurang sihat, saroi plak nak tanya kabo kancilnya...dengar kabo dia test power kancilnya dengan melanggar lori, agak2 kemek lori tu kot..hehe..3,4 hari dah kejadian dia melanggar lori tu...dia mms gambar kancil tu...emmm...memang power, terkopak gak la bumpernyer...camtu ler agaknya terkopaknye duit dia..sampai umah, aik...ada lak NAN 1936 ni..honda civic akak aku tersadai kat parking umah...rupa-rupanya sesudah solat subuh pagi tadi, sebelum burung keluar dari sarangnya, kak dan dua anak daranya dah kuar berangkat ke jengka...dalam 2 jam setengah dia drive dari nilai ke jengka...fuh!..leh tahan akak aku ni merempit...aku tau dia susah hati, anak kecilnya tinggal kat jengka dengan suaminya, abg amin dah berhenti kerja di nilai, then dia kerja sendiri di jengka.. baby anas baru 2 bulan n terpaksa berjauhan dengan akak aku..sian budak comel tu...ni gambar dia baru siap mandi...penuh bedak kat pipi..

http://4.bp.blogspot.com/_rLsQuYqiuNo/SslmRiKa3vI/AAAAAAAAABQ/yB8RRgfQc-M/s320/raya+09+056.jpg

No comments:

Post a Comment