Tuesday, July 6, 2010

diriku kala ini..

Menulis adalah terapi buatku.

Sekarang adalah momen-momen aku dikejar deadline dan timbunan-timbunan kertas. Hampir tenggelam oleh kertas2. tenggelam fizikal dan emosi. Makin memberat kepala. Tapi..

Ingat tak aisyah, awak telah diberi nikmat waktu lapang yang panjang oleh Allah taala sepanjang cuti yang baru berlalu ini. Jadi, adillah andai kini awak ditimbuni kerja. Alhamdulillah..sekadar waktu berlalu. Ianya pasti akan selesai jua. Buat dengan sabar. Kerana Allah..

Alhamdulillah, masih ada kesempatan buatku mencoret didinding blogku ini. Betul! Menulis adalah terapiku. Walau sibuk camana sekalipun, andai lama tak menulis, gatal rasanya tangan ini untuk menaip sesuatu. Ada beberapa tulisan yg berhenti di tengah jalan, akibat kekontangan idea. insyaAllah akan disiap dan dipublishkan secepat mungkin.

Kini, keseorangan di meja kerja. Sesekali, bukan, malah berkali2, ingatan melayang pada kenangan lama. Entahlah sampai bila aku akan merindui orang yg telah tiada itu. Mungkin sampai bila2, andai diizinkanNya nafas masih ada.

Pun begitu, emosi ini kadangkala agak bergelora. Entah kenapa, sekali tersentuh saje, amarahku menyinga..astaghfirullah..dhaifnya diri ini..mungkin akibat tekanan kerja. Bukan. Akibat diri sendiri yang tidak pandai mengawal emosi. Nasib baik akibatnya tidak berpanjangan..ya Allah tolonglah aku dalam aku menjaga lidahku..

Lelah dengan dunia. Lelah dengan hambatan masa. Lelah dengan karenah manusia. Lelah dengan kelemahan diri. Lelah !

Ya Allah..beratilah imanku ketika ujian mendatang. Ikhlaskanlah hatiku dalam setiap amalan. Kuatkanlah semangat hidupku dan semangat juangku. Ampuni aku..Ya Rabbi, hanya padaMu kami berserah dan hanya padaMu kami bertawakkal..amin ya rabbal’alamin.

2 comments:

  1. kita semua diuji n diduga o Allah swt. Alhamdulillah, tu semua ingatan kpd kita spy kita tidak lalai n alpa. :-)

    ReplyDelete
  2. insyaallah..smg tdk tergolong dlm org2 yg lalai..

    ReplyDelete