Monday, March 15, 2010

salam cuti sekolah..

assalamualaikum...

salam 1 malaysia...
salam cuti sekolah...

sekarang macam2 salam ada...sampai kita sendiri pun tak reti nak menjawabnya..
salam yang diajar oleh Islam, hanya satu salam tu je rasanya...tapi tah lerr zaman sekarang ni...

sekolah mula bercuti start sabtu lalu..seronok cuti, tapi aku tak cuti gak..walaupun sekolah tutup, kerja cikgu tetap jalan gak...ramai org kata kerja cikgu ni best..sebab banyak cuti...tak gak sebenonye...nama jer cuti tapi masih tetap kije...tapi aku ni kira bernasib baik la...sekolah dekat umah...nak pi tak makan masa, kerja aku cuti ni nak melatih budak2 utk pertandingan tilawah al-quran yang akan berlangsung 25hb ni...yg bestnya aku, angkut semua budak2 tu berlatih kat umah aku...senang citer...nak jamu biskut ke, air twister tropicana ke...(air yang menjadi kegemaran anak2 sedara aku)aku tak kisah, lagipun selesa skit kat umah...kira kije dari umah je la cuti ni..

apepun...selamat bercuti buat budak2 sekolah, cikgu2 besar di sekolah...cikgu2 kecik kat sekolah..jaga2 sekolah... kerani2 sekolah..eh, lupa..dua golongan tu tak cuti..ok cow cin cau...

wassalam...

2 comments: