Tuesday, April 12, 2011

rajinlaa skit anak muridku..

assalamualaikum..

hari ni hari selasa..esok hari rabu..esok MTQ daerah temerloh.akma, gi x esok?kalo gi, leh jumpa lagi..hehe..alhamdulillah..anak murid saya yang berdua tu akan bertanding esok di SK Batu Sawar. seorang peserta lelaki pertandingan bercerita, seorang peserta perempuan, juga bercerita. latihan dah dijalankan..semoga ada rezeki diorang berdua esok..amin ya rabb..

seperti yang pernah saya cerita sebelum ni, memang saya minat jadi guru..suka sangat2..hari ni, dalam sejarah saya jadi guru, sekali lagi saya mengejar budak-budak yang ponteng kelas tasmik..(acah jer kejar tuu..) saya pun tak tau la camne nak bagi ingat kat budak tahun 4B tu..asal saya lambat skit masuk kelas tasmik, alamatnya..saya kena pegang rotan..cari semula budak2 yang dah nak balik tu sampai ke lubang cacing  pintu pagar. saya tau la tasmik waktu akhir sekali, luar jadual p&p...tapi tak bermakna kamu semua leh lari balik camtu je...haiii..nasib baik mood saya baik ari ni..kalau tak saya balun anak murid saya tu sorang2..dan nasib baik saya tak termakan hasutan cikgu saya (yang kini jadi rakan sejawatan) supaya balun je budak-budak yang selalu ponteng kelas tasmik tu..saya masuk kelas lambat skit je pun..bukan saya mengular..tapi sbb saya tgh latih budak2 bercerita tu..

saya bukan apa..saya kesian sangat tengok anak-anak murid saya tu. dah la kelas yang kedua..ramai lagi yg baca iqra'. bila la depa nak naik Al-Quran kalau kat rumah malas nak mengaji, kat sekolah pun selalu ponteng kelas tasmik..

ok, saya dah puas membebel..sekarang saya dah puas hati.sekian terima kasih...

No comments:

Post a Comment