Wednesday, February 5, 2014

segalanya keranaMu..

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh.

Alhamdulillah atas segala nikmat kurniaanNYA yg tak putus2..
Selawat dan salam buat junjungan Mulia Sayyidina Muhammad SAW.

5.2.2014..

Cepat benar masa berlalu. Februari menjelma meninggalkan januari. Oh! Seingat saya tiada entry untuk januari. Kesibukan melanda menjelang buka sekolah hingga saat ini. Untuk thn 2014 ni..sy dh mula drive sendiri ke sekolah..masa untuk bermanja2 ada driver telah tamat..hihi...bkn apa..sy tekadkn diri minta izin pd en abi untuk drive sendiri..sebelum ni mmg dia tak bagi..tp sampai bila..kesian sgt tgk dia kepenatan berkejar nk pergi kerja dan amik sy..so..sy pn bertegas nk drive sndr..br terasa kepenatannya..hari2 drive +-100km pergi blk ke sekolah...huhum.tp niatkn setiap pagi jam 6.30pg keluar rumah niat nk cari rezeki kerana Allah..nk tolong en suami dan nk ajar ank2 murid mengaji..kalo ape2 jd di tgh jln..sy rs tak jd sia2..(nauzubillah..)

Anak2 sudah semakin besar..si abang dah bersekolah di pasti al-aziz dekat sini..adik dh hmpir 10bln..sekejap je rs..terasa br lahir..dh nk brjalan..tgk ank2 membesar depan mata...Masha Allah..seronok sgt..sebab utama kami tinggal di rumah yg dibeli di temerloh ni pn sebab nk bg muhammad sekolah di temerloh..bkn ape..kt k.krau atau jenderak mana ada pasti ni..trpaksa sy brkorban demi pelajaran anak2..

Sy juga sudah brhijrah..perubahan dr sudut penampilan..smg sy terus istiqomah hingga ke akhir hayat..keputusan yg agk sukar sy buat..sukar utk meninggalkn karat2 jahiliyah dlm diri..walaupun dh lama sy berazam..tp kekuatan dtg dr Allah berikan
buat sy..semoga sy terus begini hingga bila2..doakn sy yer..


Wajah insan2 tersayang..


6 comments:

  1. Assalamualaikum ummufathi.... Terima kasihbkerana singgahbke blog buruk saya... Emm....HP cikai sayani xjrlas Sgt akn goto wajah ummu... Hummm, rasany ni kak aisyah uia 1 batch dgn saya ...betul tak..maafla kalau silap Mata saya melihat atau trilap memori saya tentang nama ummu....

    ReplyDelete
  2. Adeh byk slah eja..HP cenonet.

    **xjelas sangnat nak tgk foto wajah ummu****

    ReplyDelete
  3. Ye..k.aishah a.k.a k.ju..selalu bc blogmu shafida..tp jrg komen..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah, akk dh berniqab yea...;)

    ReplyDelete
  5. Salam Puan.

    Saya terjumpa blog entri puan tentang Kumpulan Sokongan SSH. Saya sebenarnya sedang mencari support group untuk mereka yang telah kehilangan suami.

    Sahabat saya baru kehilangan suami sebulan yang lalu dan bertanya kepada saya jika ada kumpulan sokongan untuk dirinya. Adakah SSH masih aktif di facebook? Jika ya, siapakah yang perlu saya hubungi untuk bantu sahabat saya join group tersebut?

    Mohon maaf jika comment saya yang tak berkenaan dgn post puan ini mengganggu puan. Tapi saya amat berharap jika puan dapat bantu sahabat saya yang amat memerlukan sokongan dari rakan-rakan yang pernah mengalami situasi yang sama dengannya.

    E-mail saya - amal.dawam@gmail.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I.allah..sy akan emailkn pd cik ttg group tu..nnti sy akn bgtau pd admin or 1 of my friend dlm group tu ttg kwn tu..

      Delete