Saturday, August 27, 2011

di saat kita bergembira..

Assalamualaikum..

Amaran: ini bukan entry mendayu saya lagi ye...

Baru-baru ni bermeseg dengan adik-adik ipar..adik-adik arwah..mereka kata raya ni, kak long dan kak de raya kat rumah mertua mereka..tinggallah mereka-mereka yang bujang trang tang tang di rumah..sayu je dengar mereka kata..sedih la kak ngah..huhu..

Bila mereka cakap camtu, saya lagi la..terasa..kalau la saya sayu apatah lagi mereka yang kehilangan ibu bapa dan abang mereka. jika sebelum ni, sebelum raya sibuklah mak, ayah dan abang membuat persediaan..sangat meriah..kali ini suasana itu sangat berbeza. kepulangan mereka ke kampung halaman tidak lagi disambut oleh tangan-tangan penuh kasih sayang itu, tiada lagi senyuman bahagia melihat anak-anak berkumpul. kepulangan mereka disambut oleh sunyi dan sepi. tetapi Allah yang Maha Mengetahui telah mengurniakan adik beradik yang ramai buat mereka. . walaupun adik beradik tidak dapat menggantikan tempat ibu bapa yang amat disayangi,tempat mereka bergantung..mungkin itu sedikit sebanyak dapat mengubat rasa sepi mereka...walaupun hari raya pertama mereka agak sayu, harapan saya kepulangan saya dan muhammad fathi, kak long dan familynya pada raya kedua membuahkan senyuman di wajah mereka. i.Allah kak de sekeluarga juga akan pulang pada hari raya ketiga..

Cuma yang menjadi kemusykilan dan kebimbangan saya ni, macamana saya nak drive dan muhammad fathi menjadi penumpangnya..kalau dia keseorangan, saya rasa saya akan berebut stereng dengan dia. ya ampun..dia tersangatlah lasak..saya sangat-sangat bimbang. sebelum ini, biasanya akan ada seorang 'dayang' yang akan menemani perjalanan kami. tapi 'dayang' ni tak nak ikut kali ni, sebab saya nak bermalam lama skit kat sana. pertama sebab dah lama tak balik, kedua, sebab abang teh akan bertunang..i.Allah..jadinya..saya tak tau macamana nak drive balik dengan segala macam cabaran sepanjang perjalanan bila hanya bersama muhammad fathi..tapi saya yakin Allah bersama saya..semoga Allah permudahkan perjalanan saya..

# mood menulis makin teruk. ayat jadi sangat tunggang langgang. maafkan saya.
# terima kasih pada seorang manusia yang sudi menegur saya dan tulisan saya.  

No comments:

Post a Comment