Monday, January 30, 2012

Terapi Sendu

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

alhamdulillah..14 jam dari hari Isnin telah berlalu. hari persekolahan pertama setelah bercuti selama 9 hari. saya akui agak bersemangat hendak memulakan kerja pada hari ini. saya suka bekerja. saya suka hari persekolahan. dan saya suka masa yang sibuk terisi dengan melayan karenah anak murid yang comel2. hari cuti membuatkan saya mempunyai masa kosong yang akan membawa saya ke dunia lain...btw..alhamdulillah atas segala nikmat masa yang masih Allah berikan pada saya.Apa yang penting...bersyukur.

ya, saya akui..memang saya agak emosional pada entry saya yang lalu. mood plak time tu tgh swing2..almaklumlah orang perempuan biasalah...so, keesokan harinya..saya melakukan satu terapi yang sungguh besssstttt... apa dia??..pukul 8 pagi keesokan hari selepas entry sendu berlagu dipublish..saya memandu kereta untuk menghantar adik saya yang akan ke KL. masih pagi dengan keadaan jalan yang agak lengang. saya memasang cd ayat2 Al-Quran yang menenangkan jiwa. sepatah kata pun tak terucap dari mulut saya. hanya bunyi cd saja berkemundang. sampai di temerloh, saya membayar segala bil2 dan menyelesaikan urusan saman dan bayar cukai pintu di MPT..boleh kata hampir RM400 la habiss..huhu...siap kena saman tau..takpe..saya tak tension..memang salah saya, parking merata2..kan dah kena saman..huhu..

then, selesai semua urusan..jam 10pagi saya sudah terpacak depan starmall..bukit bendera mentakab, bukan bukit bendera kat Penang nuuu..dalam hati saya agak konfius..adakah saya   pelanggan pertama starmall hari ni...hehe..takpe..hari ini saya mahu shopping..dah lama tak shoping..berjam-jam jugaklah saya melilau keseorangan (sian saya jalan sorang2 kan..)mencari sandal dan purse baru..almaklumlah, sandal yang saya pakai tu pun dah hampir putus..sebab terpelecok kat Jerantut dua tiga hari sebelum tu..malu je..dah la tengah mendukung Muhammad Fathi..Alhamdulillah tak jatuh..kalau jatuh, mesti kesian kat Muhammad...manakala purse saya tu pun dah sangat2 la uzur..menggelupas dah kulit dia..usia dia pun dah hampir tiga tahun..ramai dah menegur purse saya tu..tapi saya selalu berseloroh mengatakan "don't judge the purse by it's cover"...hehe..

hampir 3 jam, saya keluar dari starmall dengan sandal Larrie di tangan dan satu purse yang simple..agak cuak dengan sandal ni sebab biasanya sandal saya hanya akan bertahan satu tahun saja..kadangkala lebih pendek umurnya.sebab apa ek..saya tau..ganas sangat kot saya pakai..atau mungkin saya memang tak pandai nak jaga..kat situ tanggal..situlah lepaknya sandal tu, walaupun kadangkala terkena hujan..dulu waktu arwah abang ada..dia yang tolong letakkan sandal saya di tempat kasut...selalu tengok, dah beralih tempat...huhu...sekarang sendiri kena jaga..huhu..

kembali ke Temerloh, saya merayau lagi ke dua tiga pasaraya..mencari makanan kegemaran, minuman kegemaran, dan dalam perjalanan balik, saya memasang lagu kegemaran dari cd opick..lagu2 yang mendayu dan berunsur ketuhanan menyentuh hati..dan kesimpulannya..andai anda dilanda kesedihan..buatlah macam saya-bawa kereta-dengar ayat al-quran-shoping-makan makanan kegemaran-minum minuman kegemaran-dengar lagu kegemaran- then..bila kembali ke rumah..saya sudah boleh ketawa..dan itulah terapi sendu saya yang paling bestttt...okeh..sekian melaporkan..

 cantik kan beg ni..huishhh..membazir2..handbeg ok lg..

*p/s: terapi ini untuk org2 ABC saja..if not, better amik wudhuk, solat hajat, qiyamullail..baca Al-Quran..lagi cepat tenang..
*p/s2: si merah kesayangan saya sudah kemek dibelakang...huhu..doakan dia cepat sembuh..

4 comments:

  1. Salam kak, semoga sentiasa bersemangat
    Tuluskan hati kerana Illahi, pasti lurus peranan untuk berbakti.

    Dua minggu lepas, sesat nak ke Starmall, Mentakab. Tak jumpa2. Pulang dengan hampa. hehe

    ReplyDelete
  2. betul2..kdg2 terapi mcm tu jgk kak pae buat.. yg shpping tu la.. t xleh buat selalu, nnti bangkrapsi la akak..hehe..smga tabah2 selalu.....

    ReplyDelete
  3. singgah ziarah membaca pengalaman hidup.
    moga sabar dan tabah selalu.
    biasalah bila kadang2 emosi up & down.
    kita insan biasa..

    ReplyDelete
  4. cikgu waniey:i.allah..chaiyokkk!!! hehe..betul kan..starmall tu susah nak jumpa..betul2 dlm taman bukit bendera tu..huhu..

    ka pae: hehe..best kan sesekali buat camtu..tapi xleh selalu..:)

    AHP: emm..betul.. kita insan biasa..lama gak dh x jenguk blog AHP..moga nnti ada kesempatan nk tgk update xtvt u all yg trkini..:)

    ReplyDelete