Sunday, September 26, 2010

raye 2008..

Bismillahirahmanirrahim..

dah janji utk bangkit..chayokkkk!!! jadi mmg skrg aku tak sedih..tak tipu tau..cuma, bila godek2 lappey ni..ade plak terjumpa gambar2 raya 2008..rasa2 aku la, ni gambar terakhir aku bergambar dgn abg..waktu raya tu bln 9@ 10..eh, lupa laa...sape tau raya aidilfitri 2008 bln bape angkat tangan..takde la plak respon..takpe la..anggaplah bln 9 @10..dan, abg meninggalkan dunia ini pada bulan 4 2009..emm..lama gak la bezanya..

hensem kan arwah abg..waktu mula2 kawin dulu, aku terfikir apakah hikmahnya Allah temukan aku dengan jejaka hensem tuh..dah la hafiz Al-Quran, rupa ada..soleh plak tu..ngn org tua pun hormat..dgn bdk2 dia pandai amik hati..aku ni sape laa..dh la rupa takde, bkn hafizah plak tu..tp dia..pendek kata aku rasa la dia ni mr right sungguh..sekarang baru ku tahu...

baju raya ni, abg yg pilihkan..mula aku tetapkn tema warna peach, tapi tak jumpa baju melayu yg color peach yg cantik skit..so, abg pilihkan baju ni, mula tak berkenan, tapi bila tgk lama2..lawa la plak..pastu baru jumpa baju melayu abg tu..makteh kata, baju raya kami paling cantik colornya..hehe..entah ler..


malam raya tu bakar sate..sate! sate! meriah sgt...ingat lagi abg merajuk manja sbb dia tukang amik gambo je, sampaikan gambo dia takde...hehe..


ni keluarga besar di kerambit, adik beradik abg ada 12 org, sume ada termasuk menantu2 mak dan ayah seramai 3 org (termasuk aku, menantu perempuan yg pertama) yg takde dlm gambo ni abg teh dan abg paku yang masih di Shubro, Mesir.



arwah mak dan ayah..hingga sekarang aku terfikir, hanya mereka berdua sajalah mak dan ayah mertua aku..tapi aku tak tau apa yang akan berlaku di hari mendatang..ku serahkan segalanya padaNYA...

buat adik2 terutama da...jangan bersedih lagi..kuatkan semangat..teruskan perjuangan hidup kita, dan berdoalah, semoga kita semua dikumpulkan semula di JannahNya..Amin Ya Rabbal Alamin...



ummu fathi @ FJU,
11.43pm


No comments:

Post a Comment