Friday, September 3, 2010

iftar bersama nisa'

salam ramadhan,

hari ni 24 ramadhan 1431H..masih berbaki lebih kurang 6,7 hari lagi..

31 Ogos yg lepas...salam merdeka, semoga kita merdeka jiwa, diri, rohani dan jasmani dari cengkeman nafsu yg rakus, syaitan yang sentiasa membisikkan manusia ke jalan kesesatan..

hari yang sama, 31 Ogos..Alhamdulillah, dengan izinNya, Allah gerakkan hati kami untuk berkumpul berprogram di rumah aku di FJU. Nisa' Kuala Krau seramai 8 orang menghulurkan salam ukhuwwah, menambahkan bilangan sayap2 perjuangan dan fikrah2 yang bersatu yang dalam perjuangan yang satu. Alhamdulillah, Allah izinkan seawal jam 5.30 ptg mereka sampai dan sempat berusrah sebentar..(sampai dekat nak berbuka) dan hampir terleka dari menghidang makanan untuk berbuka..:)

pagi itu, aku dah bersiap sedia mengemas rumah. cuti hari kebangsaan aku gunakan sepenuhnya untuk mengemas rumah. bermula jam 7.oo pg dan selesai jam 10 pagi, siap tu, start enjin keta gi kedai beli barang untuk memasak. kembali ke rumah jam 11.15pg, 11.30 pg start memasak..buat koktail dulu, sbb nk letak dlm fridge. pastu buat mi kari. lepas zohor memasak untuk menu bersama nasi putih. simple je, semua menu kampung je..buat sayur labu, daging masak kicap, ikan talapia berlada, sayur taugeh kasar goreng dan acar kobis. siap semua pukul 5.00 ptg...alhamdulillah..

walaupun penat, namun hati puas sgt..syukur sgt2 dengan ukhuwwah yang baru terbina ini..semoga ia menjadi jambatan buat perubahan bagi anak2 remaja felda ini..ada misi untuk adik2 remaja perempuan di sini, semoga Allah memberi kekuatan dan memudahkan kami melaksanakan..

Hanya padaMu ya Rabbi, kami yang hina dan lemah ini bermohon, bantulah kami dalam membantu adik2 kami..satukanlah hati2 kami..kuatkan ikatan aqidah kami, kami hanya berusaha, sesungguhnya hidayah milikMu jua.. 



ummu fathi,
skju @ 1.30pm


No comments:

Post a Comment