Wednesday, August 8, 2012

hijrah dalam hidup --> saya sudah kahwin..

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..

Allahumma solli 'ala saidina muhammad..

Alhamdulillah..setelah sekian lama menyepi membiarkan belog ini bersawang, maka saya kembali dengan berwajah baru..dengan hijrah yang baru..dengan title yang baru..ya, saya sudah kahwin..ada seseorang meseg saya, betul ke awak dah kahwin? yee..saya cakap, saya sudah kahwin..buat kali kedua dalam hidup saya. sahabat saya tu diam saja, dan saya menyambung..saya hanya menjalani takdir Yang Maha Esa..Dia aturkan buat saya ada insan yang sudi mengambil saya sebagai isteri, sudi menjaga dan menganggap muhammad sebagai anak sendiri..sudi menghabiskan sisa2 umur yang ada bersama..dan mengajak saya berjuang di jalanNYA bersama2..mengajak saya usahakan supaya dapat syahid bersama2 di jalanNYA..supaya nanti matlamat akhirnya, kami dapat masuk ke syurga tanpa hisab..(Allah..sungguh besar matlamat itu..) dan keranaNYA, saya bersolat istikharah, keranaNYA saya menerima dia..dan keranaNYA, saya kini bergelar isteri buat kali kedua.

kawan2 saya juga berpesan pada saya,jangan lupa update blog..yang sorang lagi kata, saya makin menyepi setelah bertukar status..berhari-hari saya memikirkan, perlukah saya membuka blog baru atau teruskan dengan blog ini..saya amat menyayangi blog ini..sebagaimana saya amat menyayangi kenangan2 yang terpahat disini..maka, saya mengambil keputsan untuk meneruskan blog ini..walaupun insan yang disisi saya sudah bertukar dan bertambah..

belog ini saksi perjalanan hidup seorang ummufathi..blog ini akan terus hidup, dengan izinNYA..menyampaikan sesuatu buat tatapan mereka yang sudi singgah..semoga ada manafaatnya..

"Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaannu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (sekali lagi ditegaskan )  bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan" Al-Insyirah ayat 5-6.

21 comments:

  1. tahniah kak..barakallahulakuma..semoga Allah memberkati Baitul Muslim yg dibina =)

    ReplyDelete
  2. Tahniah...semoga ikatan ini kekal selamanya....amin...:)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..hidup mesti diteruskan.Perjuangan masih jauh,tujuan untuk bertemu dengan Nya jua..
    Tahniah buat ummi Fathi dan Fathi semoga mendapat jagaan dan lindungan yang baik2 insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..i.allah..hidup perlu diteruskan,walau kita tak tau bila masa kita dipanggil pergi..betul kan..i.allah..perjuangan ini akan tetap berterusan..chaiyok..:)

      Delete
  4. alhamdulillah.. tahniah ummufathi. happy 4 u.. :)

    ReplyDelete
  5. Tahniah Ummu Fathi. Barakallahulakuma. Insya Allah. teruskan perjuangan menulis.

    ReplyDelete
  6. Tahniah....Disini anda bermula...teruskan ia hingga tertulis dimana noktahnya.Kenangan itu indah...masa depan juga akan mencipta kenangan.Jadi bajai dia bersama2...kerana keduanya x dpt berpisah selagi kita hidup.Mana gambar kahwinnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak..waa..sgt taching dgn kata2 kak..gambar kahwin??..hehe..nanti ye kak tyha..dlm fb dh ada..tu pun org tag kan..huhu..

      Delete
  7. alhamdulilah.. allah memberi peluang lagi sekali untuk ummu fathi berjuang bersama pasangan.. jgn laa terus sepi dr blog.. saya suka membaca blog ummu fathi.. semoga semuanya berjalan lancar dan di rahmati

    ReplyDelete
  8. subhanallah.... ALLAH sebaik baik Pengatur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul..saya hanya hambaNYA yg dhaif..menjalani segala ketentuanNYA..

      Delete
  9. kak Juuuu...

    really happy for you and Muhammad.. :))

    " Allah tidak berikan mengikut apa yang kita minta,
    tapi Allah memberi mengikut apa yang kita perlu.."

    Selamat pengantin baru kak, semoga perjalanan yang baru ini memberi kebahagiaan buat akak dan Muhammad.. :-))

    sarah baru tahu :))

    ReplyDelete
  10. sarah..hehe..minta maaf tak sempat nk ckp personally, tp ada wat status dlm fb ttg walimah akak ni..mgkn sarah trtinggal ketapi kot...hehe..btw,terima kasih kerana sudi berkongsi kegembiraan dgn akk..sayang kamu..hehe..:)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Salam..

    Allahuakbar..saya gembira..dan saya tumpang juga gembira awak..Selamat Pengantin Baru..Semoga berbahagia selalu..Tahniah Muhammad..semoga Muhammad mendapat kasih sayang yang tak berbelah bagi dari Abi..Alhamdulillah

    ReplyDelete
  13. Tahniah, Ummu Fathi...

    ReplyDelete
  14. tAHNIAH UMMU FATHI...rase rindu ngan tulisan ummu fathi...buka2 dah lain dah blog UF...(",)

    ReplyDelete