Sunday, February 7, 2010

apa dalam baju...sekuntum bunga cina..

abg atan yg tgh bengang dengan legonya..sabar abg atan...
bestnye kek ni...

salam ukhuwwah..moga saat anda menatap tulisan ini, anda semua berada di dalam lindungan rahmat Ilahi..

kali ini aku nak bercerita tentang abang atan lagi..sape abg atan?..tu yg kat atas tu..aku dah pernah cite pasal dia sebelum ni..

baru ni, dia ada balik rumah aku, bukan rumah aku sebenarnya, rumah mak ayah aku. tapi setiap kali dia nak balik sini, mesti dia cakap nak balik rumah cikju..haha..bestnye kalo rumah ni betul2 jadi hak milik aku...ewaah...

dia pun melepak bersama abahnya (abg aku) yang dipanggilnya bapak..dia je sorang-sorangnya anak abg aku yang menggelarkan abahnya bapak...aku pun pelik, camne dia terlekat panggil bapak...selalu tengok cite indon kot...

pastu, dia pun memerintahkan bapaknya melukis...bapaknya memang seorang yg terer melukis...bakat dan minatnya turun la kat abg atan..

"bapak, lukis gambar lori.."....bapak pun lukis..."siap!"kata bapak..

"bapak, lukis gambar backhoe"...bapak pun lukis...:siap!" kata bapak..

"bapak, lukis apa dalam baju...sekuntum bunga cina..." sambil abg atan melagukan lagu kanak2 itu..

bapaknya termenung..mencari idea nak lukis serangkap lagu tu...camne ek...?

hahaha...itulah karenah abg atan yang besh..

No comments:

Post a Comment