Wednesday, May 12, 2010

hari ini punya citer..

alhamdulillah...masih bernafas dengan selesanya..

muhammad fathi masih kurang sihat, batuk+selsema..alhamdulillah tak demam..

cuaca panas yang terlampau..astaghfirullah!..ni tangan2 manusia la jadikan alam sebegini..dunia dah akhir zaman, ambil 'ibrah tak kita ni?...

minggu ni aku bertugas..hari ni, ada kes budak thn 3 jatuh akibat berlari2..budak2 mana reti berjalan..macam tak cukup tanah je dia berlari..sampai terpaksa dibawa ke klinik..ingat ok la dah dicuci oleh k.amy kt klinik tu, rupanya terpaksa bawa ke k.krau plak untuk jahit sbb luka dia dalam...terpaksa la aku buat2 tabah menengok HA tu jahit tgn anak murid aku...terpaksa la buat2 mcm best je nak pujuk budak tu, padahal dalam ati aku ni...cam nk nangis dh tgk jarum tu masuk dalam tgn budak tu..budak tu menjerit2 kesakitan...MasyaAllah...ya tuhanku...rupanya cam tu doktor jahit,waktu aku lahirkan muhammad camtu la kot yek..ish..ish..ish..nasib baik aku dibius dan tak nampak doktor tu buat apa..kalau tak, mau aku tendang je doktor tu... {-ayat perasan best...

pe lagi nak citer ek..takde apa la kot..tapi ada ke tak org baca citer aku ni..takpela..perasan ada je la...apa yang penting...aku hepi!..

oppss..ada satu kes yg wat aku konfius skrg...nape org tu cam lain je ngn aku akhir2 ni ek?..dia tgh set silent mode kot..slalunya ramah tamah mesra alam dan manusia..tapi sejak akhir2 ni..diam semacam je..jarang skali aku dgr suara dia..aku tatau fotostat ari tu pun serius semacam je dia ajar aku..peh..sebijik cam gb tgh nk marah budak buang sampah merata2...hehe..ke dia marah aku tak pi rombongan ari tu...eh..tak!tak!tak!..sbb dia kirim duit kat fauzana lg ari tu..kalau dia tau aku cakap psl dia ni...mau aku kena...FIREEE!!!...Tapi watpa aku sibuk2 pikiaq pasai dia ha..ahh..lantak la org nak diam ke nak bising ke...yg penting...aku hepi!!...

wassalam...cau cin cau..

***sori..moood tgh tahapahapatah ni...***

No comments:

Post a Comment