Tuesday, April 5, 2011

genap 2 tahun..

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..akhirnya berkesempatan meng'update' blog..fuhhh!!! punyalah sibuk..tahap gaban punya sibuk la kunun-kununnya..hehe..

actually saya memang sangat sibuk lately..macam-macam benda saya nak citer, tapi semua dok berlegar dalam kepala je..kisah keta saya kena langgar..huhu..sedih tau..kisah sukan sekolah..gumbira plak..sebab saya dapat hamper besar..tambah pulak rumah sukan saya pun menang..hehe..kisah saya jadi pengerusi majlis yang tahapahapa..macam2 citer yang berlaku pada saya dalam seminggu ini..eemmm...alhamdulillah..syukur pada Allah taala..yang memberikan pelbagai warna dalam lorong kehidupan saya..apapun yang berlaku..saya tetap seronok dalam hidup ini..dengan pinjaman nafas yang Allah berikan ini..saya mampu bertemu, tersenyum dan bermesra dengan manusia yang saya kenali dan juga tidak saya kenali..alhamdulillah..

dan kisah yang saya nak citer hari ni..kisah tertunggak 3hb april yang lalu..makanya..genaplah umur muhammad fathi 2 tahun..sudah dua tahun anak umi ni..dah besar pun..tapi still my baby.. malah, dia pun sokmo ngaku..ni baby ni..baby..tapi kadang-kadang tu datang mood perasan dia.."ni abang ni..abang muhd..apisshh.."(muhammad al-hafiz) saya pun tak perasan siapa yang ajar dia cakap dia hafiz..mungkin sebab wajtu dia nak tidur saya selalu bacakan surah2 dan doa..bila dia dah tidur, saya selalu bisikkan kat telinga dan kepala dia yang saya nak dia jadi anak soleh..jadi hafiz Quran..mungkin sebab tu kot..sebab jarang gak sebut pasal nak suruh dia jadi hafiz al-Quran masa dia sedar..

hari ahad tu, sempatlah saya masak simple2..mee kari dan bihun sup untuk jamuan kecik2..jemputlah anak-anak murid yang mengaji kat rumah ni..cucu2 jiran yang balik sabtu-ahad baru ni..tetamu pun tak sampai 50 org..simple..just potong kek..nak bagi muhammad experience sambut besday..saje..nak 'hepi'kan si kecil tu..


kek yg sgt bestt..




besday boy yg dh penat..

akhirnya  zzzz...


semoga muhammad fathi menjadi anak soleh yg beriman, berilmu dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara..amin..

4 comments:

  1. i mizzz him sooo much..:( 2 thn sudah berlalu..namun hati ini masih tidak mampu melupakannya..ya Allah bantulah hambaMU yang dhaif ini :(

    ReplyDelete
  2. salam..akak,tabahnya akak..fuza nak jadi setabah akak..psal pengganti suami, nenek pun janda ketika muda, tetap x kawen lagi...akak pun hopefully mcm tu ye..sebab cerai mati x terputus lagi ikatan..fuza doakan moga akak sekeluarga dapat berkumpul di taman syurga..moga si kecik dapat menjadi pejuang islam..akak rndukan suami akak ye..sabar la kak..akk dpt si comel tu sebagai pengganti suami akak..ALLAH maha ADIL..DIA ambil suami akak n gantikan dengan yang comel supaya akak dapat didik dia dan mencorak dia sejak kecil..ALLAH sentiasa ad akk..wish to talk to u always..so that we can share everything and maybe boleh share ur strength to other woman too.. :)

    ReplyDelete
  3. Kak..hrp akak bersabar utk harungi semua ni. Sy percaya akak kuat... ^_^

    erm.. Fathi! senah helwah. rasanya x lewat lg kot nk smpaikn doa smoga pnjang umur dn dimurahkn rezeki.. amin insyaAllah.

    dan.. akhir skali, smoga Fathi dpt jd Hafiz Quran. :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..

    salam perkenalan dan moga terus tabah menharungi kehidupan ini...

    ReplyDelete