Friday, July 30, 2010

terimalah cintaku..

Mentari pagi masih malu untuk muncul, menyorok di sebalik awanan suram..malu bak gadis sunti..desiran angin memupuk lembut menyapa wajahku..perlahan-lahan ku melangkah..indahnya pagi ini, alhamdulillah..udara yang nyaman, pagi yang tenang..



Namun, langkahku terasa kaku..rasa hatiku terasa layu..Allahu rabbi..



Aku hanya hambaMu yg dhaif..yang selalu lupa…aku terlalu memerlukanMu ya Rabbi..terlalu!



Pandanglah aku berkali2..Ya Allah..pandanglah..Jgn ngkau biarkan aku sendiri..tolonglah hambaMu ini..Ya Allah..



Aku takut Ya Allah..takut dengan nikmat kesenangan yang Kau berikan kini..aku takut dengan nikmat kelapangan yang kau berikan kini..Aku takut dengan nikmat kegembiraan yang Kau berikan kini, aku takut dengan nikmat senangnya berduit kini yang kau berikan..aku takut..aku takut andai itu ujian..ujian untuk menguji aku..aku takut ujian berbentuk kesenangan yg selalu membuat aku lupa dan alpa, berbanding ujian kesedihan dan kehilangan yang membuatkan tawakkalku padaMu makin menebal..



Ya Rahman Ya Rahim..aku cemburu dengan org2 yg Engkau sentiasa pandang..dengan pandangan kasih, dengan ujian yg tidak putus2..yg sentiasa Engkau ingatkan, yg sentiasa Engkau tarbiyahkan dengan sentakan-sentakan nikmat kesenangan..dengan sentakan-sentakan kesakitan..Engkau yg mengingatkan dikala mereka mula melupakan..di kala dunia mula menyapa dijiwa..



Aku tahu ya Allah..siapalah aku, apa yg kupertaruhkan untuk meraih cintaMu, apa yg kupertaruhkan untuk meraih redhaMu, apa yg aku boleh lelongkan untuk mendapat syurgaMu..tiada Ya Allah..tiada!..hanya Engkau yang Maha Kaya, Hanya Engkau yang Maha Pengasih, Hanya Engkau yang Maha Pengampun..Ampunkan aku ya Allah..Redhailah aku ya Allah..izinkan aku bertemu denganMu di jannah firdausMu..aku rindu saat itu..saat Kau memberi salam buat penghuni2nya..



Ya Allah ya tuhanku, kumpulkanlah kami yang saling kasih mengasihi keranaMu..temukan semula kami di taman abadi itu..hanya nikmat disana yang aku dambakan. Hanya pertemuan di sana yang kuharapkan…perkenankanlah ya Allah permintaan hambaMu ini..Amin ya Rabbal Alamin..

4 comments: