Wednesday, July 14, 2010

dalam tangis ada senyuman..

assalamualaikum..

alhamdulillah..wa syukru lillah..

ada hiris2 duka menghiasi dadaku sehari dua ini..kenapa? ada sebabnya..



saat panggilan dan ajakan bercuti bertalu2 datang dari saudara2ku..aku hanya terdiam,mereka merangka percutian yang indah, manis untuk dikenang..tempat2 bersejarah, pantai2 indah,pulau lagenda,aku terkesima..


hatiku tiada untuk kesana..tidak berupaya untuk bergembira disana..sungguh!saat mereka merangka,kesayuan menusuk jiwa..kerana dulu, kami jua begitu, merangka,  merancang dan berangan..untuk bercuti dan berjalan..angan2 itu sgt indah..tapi, kini..aku tidak mampu untuk pergi bercuti kerana sebelah hati dan kakiku telah tiada...


dalam situasi lain, sudah kedengaran kata2 nista yang mengdownkan aku..aku sedar siapa aku..bukan kupinta aku hidup dengan status ini..aku tidak pernah mengganggu mereka..bercakap jua jarang sekali..kenapa?hinakah sgtkah golongan2 seperti aku ini..sedih..


saat aku bersendirian di bilikku..airmataku memberati pelupuk mataku..aku tidak mahu menangis..aku mesti kuat..namun, aku seperti dulu jua..tangisan masih akrab dengan diriku..aku menutup kedua tanganku ke muka, aku mahu menyembunyikan kesediahan ini..aku mahu mengusirnya jauh2..


tiba2, satu tangan kecil menarik tanganku yang menutup muka..sebelah tangan dan kemudian sebelah lagi..aku masih memjamkan mata..aku tidak mahu membiarkan anak kecilku itu melihat airmataku...

tiba2..kurasa satu jari kecil masuk ke lubang hidungku.aku membuka mata..

MUHAMMAD!!!..MUHAMMAD KOREK HIDUNG UMI?...

sengihannya membuatku sedihku hilang, bertukar gelak..hai..muhammad..umi tengah nak nangis, boleh muhammad korek hidung umi..jom basuh tangan...

hahaha...anak terunaku itu pandai sungguh mengubat luka dihati umi..umi maafkan semua org, tak kira org nak ckp apa..umi maafkan demi anak umi ini..umi sayang muhammad..kerana Allah..


ummu fathi,
fju
5pm.

No comments:

Post a Comment