Friday, April 8, 2011

MTQ 2011

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah..first of all..nak citer psl mtq..ape tu?Majlis Tilawah Al-Quran Zon Kuala Krau telah selamat berlangsung pada 4hb April  2011, di SK Batu Sawar. sekolah kami telah menghantar 6 orang peserta. dua perserta Pertandingan bercerita kisah dari Al-Quran, dua orang peserta Tilawah Al-Quran dan dua untuk Hafazan Al-Quran. Dua peserta mendapat naib johan, dan dua lagi mendapat tempat ketiga. keseluruhan sekolah saya mendapat tempat ketiga. keputusan yang agak memberansangkan dari tahun-tahun yang lepas. Alhamdulillah.

waktu MTQ tu jugak, saya ditugaskan menjadi hakim untuk bahagian Hafazan Al-Quran dan menjadi pengerusi majlis perasmian penutup. sebenarnya tugas menjadi pengacara majlis tak pernah saya buat. cuma tahun ini, entah kenapa asyik nama saya je naik kena jadi pengerusi majlis, mula dari hari sukan dulu laa..first time jadi pengerusi majlis, habis semua cikgu kena 'paksa' menolong saya..hehehe..tu la...sape suruh lantik saya jadi MC. sekali hari sukan tu, saya tersasul..saya lupa nak sebut gelaran dato' pada dato' tu..apalagi..melatah la 'org2 tertentu' tu..nasib baik GB,GPK, dan guru2 ok..semua cakap..takpe..ok dah..percubaan pertama yang sangat memberansangkan..then..akhirnya, saya 'terpaksa' jadi MC utk MTQ peringkat zon dan daerah minggu depan..haaa..ambik kau!!..hehe..takpe, saya anggap tu sebagai satu cabaran dan pengalaman.. chaiyokkk!!!..

keta saya kena langgar ari tu, i.allah esok siap..nanti saya buat entry pasal keta kena langgar..entah ada ke tak orang nak membacanya...takpe la..kalau kamu nak baca..bacalah..kalau taknak baca pun takpe..saya tak paksa..

oklah..saya nak chow dulu la..banyak kerja nak kena buat ni..takde pengajaran dari entry ni kan..takpela..moralnya u all fikir la sendiri ekk..saya gerak dulu..assalamualaikum..

6 comments:

  1. uwah! ummufathi ni aktif dlm bidang ni jugak yer..
    sy skdar pmerhati. ^_^

    p/s: lama rasenye x singgah sini jenguk fathi.
    smoga sihat2 semua hndaknya.. amiin.

    ReplyDelete
  2. wahh..jadi hakim hafazan..kira ustazah hafizah la ni..hehe

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hafriz;alhamdulillah..sihat2 blaka..:)

    sifu; tak la hafizah sgt pn..sikit2 je..

    ReplyDelete
  5. wah kakakku dah semakin mantap...mabruk!!

    ReplyDelete