Friday, May 27, 2011

minggu ini dalam sejarah..

assalamualaikum...

sudah hampir dua minggu saya meninggalkan laman ini. bersawang?emm..biarkan saja..moga ada sang musafir lalu..menyerikan sedikit kekusaman dan kesuraman laman ini. kusam dan suram sebenarnya dua perkataan itulah yang menggambarkan emosi saya 3 hari terawal minggu ini. isnin, hati saya tidak tenang, selasa yang serabut..rabu betul2 swing mood..maka saya hibernatekan diri saya pada hari rabu itu di bilik j-QAF..rentetan dari emosi yang tidak seimbang, saya agak lewat ke sekolah..makanya, kemuncaknya pada hari rabu itu, guru besar mencari saya (yg tgh menyorok dalam bilik j-qaf). tak jumpa. dia tanya pada 2 org sahabat saya. "kenapa aisyah datang lambat?diakan dekat je, lainlah kalau jauh"...huhuhu..ayat guru besar yang sangat......

saya tau memang salah saya. definitely, it's my fault. apa nak buat..guru besar pun perasan perubahan saya. tetapi pertanyaannya itu telah menimbulkan salah faham dikalangan sahabat2 saya. mereka menganggap guru2 yang tinggal agak jauh 'dibenarkan' untuk datang lewat. mereka semua membebel..padahal yang kena tegur ialah saya. saya terpaksa memujuk mereka, menyatakan bahawa maksud guru besar itu lain. dia berharap semua dapat datang awal, yang dekat dan yang jauh..lebih-lebih lagi yang dekat. saya tau mereka sangat prihatin dengan saya. terima kasih sahabat2ku semua...sayang korang semua..

sebenarnya sebelum hari rabu itu (hari ditegur oleh guru besar) saya juga telah ditegur oleh seseorang, kenapa saya macam murung aje, ada masalah ke?emm..muka saya ni memang tak boleh simpan rahsia laa..

moral of the story,1.jaga emosi, 2.jaga diri,3. jaga airmuka (double meaning tu..) 4.jaga hubungan dengan guru besar (aci tak?...hehe..) 5. yang paling penting, jaga hubungan dengan Allah..supaya hati sentiasa tenang..

-al-faqiruilallah-
2052011

No comments:

Post a Comment