Wednesday, November 2, 2011

di sisi lain seorang ummu fathi..

assalamualaikum..

malam sudah larut. jam sudah menunjukkan angka satu, tapi mata masih lali. mata masih sukar untuk dilelapkan. pelbagai rasa menjelma disebalik sunyinya alam ini. alangkah indahnya andai dapat saat ini kusujud di hadapanMu ya rabbi, bagi melerai segala rasa yang tersembunyi ini.

hari ini, seawal jam 7.30pg saya keluar untuk mencari rezeki. dan saya kembali ke rumah setelah azan maghrib berkumandang. penat! penat otak,penat badan,penat rasa,penat jiwa..penat dengan dunia..namun siapa tahu kepenatan saya, hanya Yang Esa sahaja yang Maha Mengetahui.

ini nasib saya, tapi saya tidak pernah dan tidak akan menyalahkan yang telah tersurat dan yang tersirat. apatah lagi untuk menyalahkan Pengatur Alam dan jalanan takdir ini. saya hanya insan biasa, hambaNYA yang hina. yang lemah..tiada berdaya..

namun tuntutan dunia menuntut saya KUAT, saya perlu KUAT dan saya terpaksa untuk KUAT,SABAR dan TABAH. kawan-kawan suka melihat saya kuat,keluarga suka melihat saya sabar, muhammad fathi suka melihat umminya yang hepi..dan Allah mahu jadikan saya seorang yang KUAT,SABAR dan TABAH..tapi di satu sisi yang lain..saya hanya seorang UMMU FATHI yang biasa..yang kadangkala sangat lemah, sangat lelah dan sangat penat dengan dunia..YA RABBI..HANYA ENGKAU PENGUAT SEGALANYA..TEMPAT KAMI BERGANTUNG, TEMPAT KAMI BERLINDUNG..

adakalanya saya mampu ketawa,seikhlas hati ketawa, ada kalanya saya tersenyum, seikhlas hati saya tersenyum. tersenyum pada alam, pada kehidupan,pada sekeliling..dan kala itu saya tenang. namun tak dinafikan adakala 'ia' yang menjadi teman rapat saya ini tetap mengalir tanpa disuruh. tanpa rela. terpaksa. saya pasrah andai anda katakan itu tanda saya lemah. tapi, saya telah melalui bertahun-tahun. jadi..ianya lumrah seorang UMMU FATHI...





6 comments:

  1. you never know how strong you are until being strong is the only choice you have!

    sabar dan syukur sama pentingnya dlm kehidupan kita.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..
    semoga anda dirahmati Allah Taala, izinkan link kan blog kak dlm blog sy,pengalaman kak amat berguna kepada kami baru mula nk blaja bersabar.. n comel ank kak.. salam dari sy..

    ReplyDelete
  3. assalamulaikum,
    semoga Allah swt merahmati kehidupan kakak, izinkan sy link blog kak ke blog sy..pengalaman kak amat berguna pada kami yg baru nk belajar ksbaran..

    ReplyDelete
  4. Salam...bila agaknya 'teman rapat' ini akan berhenti mengalir ya..sabarla aishah...

    ReplyDelete
  5. AHP;YESS..we have the one and only choice.huhu..slalu terlupa dua perkara tu..sabar dan syukur..

    Warisan Melayu; silakan..akk x brkesempatan lg ke blog WM..i.Allah ada kelapangan nnti akk ke sana..

    kak pae; akk tentu memahami..huhu..sometime ok..ada kalanya..hanya Allah yg tahu..

    ReplyDelete