Thursday, April 22, 2010

gigi palsu..

hari ni aku nak citer pasal semalam punyer kisah..semalam bape hari bulan...21/4/2010..yess..hari rabu, aku balik lewat sebab ada kokurikulum...

alkisahnya...

petang tu aku bawa kuar la muhammad fathi, puteraku sayang...jalan2 kat luar umah...menghirup udara petang...sambil menikmati kebisingan motor2 yang lalu lalang depan umah aku ni...tetiba..

- ju..lawak betul la makcik ari ni...sambil tergelak kecil.
-napenye makcik?aku yang sedang melayan budak kecik tu menoleh kearah makcik jiran sebelah umah aku..suara dia kedengaran lain..
-gigi palsu makcik hilang...puas dah cari...
-laa...camne leh hilang...(aku control diri dari tergelak)berdosa gelakkan org tua..
-makcik tido lepas asar tadi, yelah org selalu cakap lepas asar tak leh tido kan..tu laa...bangun tido gigi makcik dah takde...puas makcik kirai cadar, cari merata tak jumpa...susah la makcik camni...
-bawah katil kot..
-laa..sape nak bawak pi bawah katil lak...

tiba-tiba pakcik, suami makcik balik...cepat2 dilaungnya pakcik..
-awak nampak gigi saya?..
-gigi awak..lah pandai hilang gigi awak yer..
-tu la malas nak tanya pakcik awak tu ju...suka sangat melawak..bisik makcik pada aku..
-ada orang curi kot..pakcik mengusik lagi..
-tak pun jatuh kat jalan..

makcik yang malas melayan usikan pakcik terus berlalu masuk rumahnya...bila dah makcik masuk umah, barulah aku melepaskan gelak aku yang aku tahan tadi..pelik muhammad fathi tengok umi dia gelak sorang2...

sampai hari ni aku taktau adakah makcik dah jumpa gigi palsunya atau belum?...

No comments:

Post a Comment