Monday, October 18, 2010

bizi eh..

assalamualaikum..

wow..lama sih..tak menjenguk alam maya..

bizi sesangatnyee..ek eleh..cam le org laen x bizi..

last weekend, berkampung kat sekolah..

jumaat 15 okt 2010

3.00pm -  pendaftaran perkhemahan unit uniform SKJU..
4.00pm - sempat ngelat dgr bajet 2011..ikut perkembangan semasa, benda penting woih..
5.00pm - memasak untuk kumpulan aku yang semuanya boyzz..terpaksa cikgu cikginyee yg masak..ngeee..ada plak yg tukang observe..tu tak tahannyeee..
6.30pm- lari balik umah nk khidmat diri kat umah..muhammad fathi siap nangis nak ikut...dpt fon call suruh bg kuliah maghrib..aiseh man..tak dan nk prepare ni..
7.30pm -gi sekolah smula..budak2 tgh makan..laa..org nk semangat nk bagi kuliah, depa cancel lak..
10.30pm - lari balik tido kt umah..org laen tido kt sekolah, aku slmber balik umahh..heheh..cikgu besar, jgn marah yer..malam esok saya tido kat sekolah..

sabtu 16 Okt 2010

9.00am - pekse PTK..ngee ngeri memikirkan keselamberan aku yg tak baca pun..jawab senang je sebab dah ada pilihan jawapan, pilih je laa...
12.00 - siap exam, pecut balik umah..muhammad nak ikut lagi..gi kenduri bawak muhammad n terus ke sekolah..
2.00pm -anto muhammad balik umah, join jungle trekking..ingat2 dekat la..rupe-rupenyee..huishh..2jam setengah merayau dalam ladang kelapa sawit..sampai cikgu2 lelaki cakap..huii mantop tul ustazah ikut jungle trekking..dah lama tak join outdoor activity cenggini..best tahap tak ingat tu..hehe..
6.30pm - budak2 kena dera dengan larian berhalangan kat padang sekolah pulak..dah la penat blik jungle trekking...ada tergoleh terguling dah..tapi solute la semangat budak2 ni...
7.00pm - balik umah mandi..amik muhammad..
7.30pm - dengar kuliah maghrib by Ust Ramizul Amin..mula2 muhammad ok je..dah hampir nak masuk isyak tu dia mula wat perangai nak kuar dewan..
9.00pm - adegan bakar membakar..aku tak tolong pun depa bakar ayam, aku tukang makan je..dah tu, ayam yang siap dibakar terpaksa dikontrol untuk bagi semua peserta dapat makan, tapi yg best tu, semua cikgu guna nama anak aku nak minta ayam lagi..zarfan, anak aisyah nak ayam..matnor, anak aisyah nak sosej..zarfan, anak aisyah nak lagi...aiiyaa..padahal yang tukang bedal tu takde kaitan pun dengan muhammad..
10.30pm-anto muhammad balik umah, dia tido n aku lari balik sekolah n tido kat sekolah..first time tinggal anak tido ngn adik..camping punya pasai...

ahad 17 okt 2010

5.00am - balik ke umah..bdk2 tgh qiamullail..sedeeyy takdpt join skali...diharamkan...:)
9.00am - gi sekolah setelah selesai urusan rumahtangga..
10.00am -gi kk jemput apak n inah..jadi mak supir aku akhir2 ni..suka2..lalala..
12.00- makan, sempat tolong masak skit je..huhu..
2.30- bersurai...penat sesangatnyeee..

begitulah kisah aku yg bizi....aku tgh rindu ni...rindu sgt2 nk mengadap Dia..moga Dia msh beri nafas uttku malam ini dan supaya Dia sedarkan aku nanti, nak dating ngan Dia...sape nak ikut??..dah banyak wat dosa ni..kena taubat byk2..takut Dia marah nanti, lgpn rindu lama dh x dating ngn Dia..nak berdua je ngan Dia...

Ya Allah, ampunilah dosa2 aku ya Allah..kelalaianku ya Allah..andai aku terlalu alpa dengan apa yang aku lalui beberapa hari ini sehingga melupakan Engkau..ampunilah aku Ya Allah..sesungguhnya Engkau Maha Kaya, aku yang memerlukanMu sedangkan Engkau punya berbillion2 lagi hambaMu yang taat padaMu..siapalah aku dimataMu ya Allah..ya Tuhanku..jauhkanlah aku dari dosa dan maksiat..amin ya Rabbalalamin...

Rindu Dia,
Ummu Fathi,
196 FJU.

No comments:

Post a Comment