Monday, November 22, 2010

cuti sekolah kembali lagi..

alhamdulillah..segala puji dan syukur hanya buatMu ya Ilahi..

cuti sekolah telah bermula sejak seminggu yng lalu..kesibukan aidiladha bersambung terus dengan cuti menjadikan lama laman ini ditinggalkan kosong..emm..alhamdulillah, ada sedikit kelapangan petang ini, terus kugunakan buat mencoret sesuatu..walaupun muhammad fathi juga sedang sibuk mengacau aku..

muhammad plezz sayang, bagi peluang kat umi jap je...;)

hidup ini, alhamdulillah..segalanya indah jika keranaNya..

jumaat lalu, aku berjaya memandu ke kajang dan balakong..alhamdulillah..walaupun muhammad yag demam dan selsema merengek sepnjang jalan..tapi alhamdulillah selamat sampai dan selamat kembali ke pahang pada hari ahad lalu..first time you..hehe..sebelum ni aku cuak gak nak drive ke sana, maklumlah jalan kat sana camne..tapi ok je bila dh drive..sebenarnya sebelum ni aku dah pernah drive area kajang, bangi dan balakong..itupun dua tahun lepas, waktu arwah kursus dalam cuti kat MPI Bangi, so, aku jalan2 area sana..

sepanjang jalan dan ketika di sana, hati dan fikiran aku banyak back to the history..pandang JJ kat Balakong tu aku ingat kat dia yang suka mengheret aku jalan kesitu..siap gelak2 lagi kat aku tu, sbb aku kompom takut nak parking kat atas..pandang kat alif bistro, teringat time makan roti canai kat situ ngan cik nazir n abg long..tu belum lagi pi langat..sib baik gak umah kat langat tu terbakar baru ni..(erkk..nasib baik?) no, kesian gak kt k.long coz umah dia terbakar baru ni..(2nh house,umah ujung minggu..) rumah tu menyimpan seribu satu nostalgia aku dan dia..sbb last 2 years, situu la tempat kami bermastautin..sbb kami ni kan penumpang..asyik tumpang rumah org je bila dia kursus..

bila lalu kat highway karak tu, teringat time keta BFU rosak kat tepi highway malam sebelum raya 3 years ago..jam dah dekat kul 1 pg..jalan jem, keta rosak..terpaksa berhenti kat tepi highway tu, dia pi berlari kt emergency call tepi jalan tu..rupanya hampir 3km dia mencari tipon tu..aku terpaksa ditinggalkan dengan keta..balik tu dia berlari selaju2nya sb takut apa2 jadi kat aku..dia sayang bini weii..tinggal bini tgh2 mlm kt tepi hutan plak tu..sib baik la bini dia ni berani gak orangnya...heheh..taklah..nasib baik Allah gerakkan hati satu keluarga yang nak balik ke kelantan tu singgah dan temankan aku sementara my beloved late husband pi cari bantuan..huhu..kenangan..kenangan..

kenapa aku masih sayang dia walau dah hampir dua tahun dia pergi..sebab kami banyak melalui suka duka bersama..dua tahun hidup bersamanya sangat indah walau diuji pelbagai ujian yang pahit..

kak long kata, Allah dah gantikan arwah dengan Ali (tunang Linda,anak sedara aku) Ali tu perangainya lebih kurang cam arwah..mudah mesra, baik, ramah..selamber je..ust gak..Alhamdulillah. kata aku..tapi dalam hati aku..dia tetap seorang dia...tiada siapa dapat menggantikannya..

oklah..muhammad dah berbau sesuatu..maknanya time to log out..azan asar pun dah berkumandang..jadi marilah kita sama2 menuju kejayaan..solat, jangan tak solat..


cau dulu..

ummu fathi @FJU
4.23pm

No comments:

Post a Comment