Tuesday, November 23, 2010

mimpi yang tahapahapa..

Bismillahirrahmanirrahim..

cipta sejarah..pagi2 lagi aku dh ngadap laptop..:)

Alhamdulillah..Allah masih beri ruang utk aku bernafas di pagi Selasa ini..

malam tadi mimpi..:) mimpi yang sgt2 tahapahapa..mimpi lawak tahap gaban punyer...

ada ke mimpi arwah abg hidup lagi, tapi dia cuma hilang ingatan..dia tak kenal aku dah..syaitan ni ingat aku peminat drama indon kot..tu dia reka mimpi sejibik cam drama indon..

dalam mimpi tu, cuma arwah ayah je yang meninggal..hehe..kot2 syaitan nak menipu aku cari la idea lain ckit..ini mimpi tahap tak masuk akal langsung..

tapi mungkin salah aku gak..mak aku kata, kalau mimpi ngarut2 tu sbb tak buat adab tidur, hehe..memang pun, malam tadi penat sgt..muhd dh tidur, aku angkat dia dari buai..aku baring tepi dia jap..ingat nak bacakan surah2 yang aku biasa bacakan kt dia sebelum dia tido..last2 aku tak sedar bila masa aku dah hanyut...tak dan baca doa tidur pun..sbb tu mimpi ngarut sgt2...

keduanya mungkin sbb aku banyak sgt ingt kt arwah kot..entah ler..sejak2 aku tengok citer karma salina slot cerekarama tv3 sabtu dulu, aku selalu terfikir, camne wajah akhir arwah abg yer..mesti pucat cam sharifah amani tu..real la drama tu...best! banyak pengajaran..adik aku yang tak suka tgk drama melayu pun terpacak depan tv..pastu aku fikir, liang lahad arwh abg cam liang lahad dlm drama tu ke..kecik sungguh kan..tapi arwah abg ditanam sekali ngan arwah mak n ayah..dalam satu liang..so, mungkin besar ckit la..

sebab tu aku malas tengok tv sebenarnya..apa yang aku tgk biasanya terlekat kat fikiran aku 2,3 ari..pastu mula la fikir ngarut2..kalau tgk citer perang2 ke..kena2 kejar ke...lagi la..sampai dalam mimpi la aku kena kejar..hish..memang tahapahapa..sbb tu aku boikot tv..

ok la..tak nak pikir psl mimpi tu dah..tapi ada satu lagi mimpi yang aku takleh lupa..mimpi 3 tahun lepas sblm aku nikah dgn arwh abg, lepas aku wat solat istikharah waktu mak sedara dia menanyakan aku dulu..nanti2 la aku citer pasal mimpi tu..

hari ni aku kena menunaikan amanah mak spaya bawa bekal utk pak sedara aku yang mengajar kat masjid ni pagi ni..sementara mak takde kat umh ni, aku la kena ganti tugas mak..nak masak pe erk??..ok la..cau dulu la..nak kena masak sarapan plak..


ummufathi @FJU
7.27am

No comments:

Post a Comment