Monday, December 27, 2010

entry-takde-tajuk

bismillahirrahmanirrahim..

salam ukhuwwah..semoga berada dalam rahmat Allah taala hendaknya..

isnin, 27/12/2010...
hari demi hari berlalu..makin menginjak ke tahun baru..detik yang berlalu meninggal sesuatu yang paling jauh untuk digapai manusia..iaitu masa..
buat adikku, akma-sanah helwa ya ukhti...semoga sentiasa diberkati Allah, terus mantop dalam perjuangan hidup dan perjuangan agama,semoga sentiasa bahagia dan berjaya di dunia dan akhirat..
juga buat adikku, maziah..lamanya tak dengar khabar sahabatku sorang ni..sanah helwa yg ke ...., semoga dirahmati Allah..dimurahkan rezeki dan bahagia dunia dan akhirat..

lagi beberapa hari untuk menjejak bulan baru, tahun baru..ini bukan entry yang terakhir buat tahun ini..andai diizinkan, semoga ada satu lagi entry penutup untuk tahun 2010 ini..

sebenarnya, semalam baru kembali dari kg relai, kerambit kuala lipis, pahang..tanah tempat bersemadinya kekasihku selepas Allah dan Rasul..k.long dan adik2 buat kenduri tahlil dan doa selamat..maka, kami semua berkumpullah..semua ada..yang tiada hanya yang telah tiada... (apa ayat belit2 ni..ngee..)

bila berkumpul ramai-ramai tu...memang meriah..nak tak nak, sereblum oblongata  aku (betul ke aku eja ni..) mesti back to the history..ngeng..ng..ngenggg..(muzik latar pun berbunyi...) terkenang waktu pertama kali aku menjejak kaki ke rumah itu, selepas kenduri sebelah lelaki..malam tu, makan malam yang pertama bersama keluarga mertua..mesti waktu tu malu2 gila lagi..almaklumlah..tak biasa..korang bayangkanlah..dengan sang suami pun  tak pernah dating..tak kenal sgt..apatah lagi dengan ahli keluarganya...tawakkal je la..bawa akhlak baik..i.allah orang suka..tu je prinsip aku..so, dengan shy2 cat join makan malam yang best tu..sebab apa best..sebab makan kat luar rumah..angin sepoi2 bahasa bertiup..bintang yang berkerlipan di dada langit..(harharhar..konon2 romantik la tu..)bersama debaran di dada..terasa serba tak kena..(sebab malu la kununnyee...) tup..tup..bila ramai2 tu..aku culture shock sekejap..sebab ape..riuh rendah rupanye keluarga baru aku ni..saaaaangaaaat meriah...then..dengan perlahan-lahan..angin telah membawa pergi maluku tadi...in addition, arwah abg memang sangat2 entertain aku..layanan..fuh..first class.org baru kawin la katakan...hehe..adik beradik pun jenis melayan..so, tak lah kekok sangat..

mula2 dulu..susah sgt nak ingat turutan adik beradik arwah..maklumlah 12 org adik beradik..nama leh kenal dan ingat..tapi turutan payah ckit, sebab semua cam sebaya je..kecuali udi, hasan dan adik..dah lama ckit kawen pun, masih blur..tak begitu rapat..sebab aku kan dok kat sarawak..hanya waktu cuti je aku balik..tapi setelah arwah mak, ayah dan abang takde..aku rasa semakin rapat dengan adik2 kt sana..makin kenal perangai masing-masing..

mereka orang2 baik..sangat baik..sebab tu Allah uji dengan kehilangan org2 yang sangat disayangi..semoga tautan ukhuwwah antara kita semua di pelihara Allah taala...

dan, sebelum balik ke FJU, aku sempat singgah ke pusara yang tersayang, aku bawa juga muhammad, dan aku terangkan pada muhammad, 
"kat sinilah abah adik duduk..abah adik rehat kat dalam ni.."
dia pun pegang batu sungai tu..macam faham sangatlah..:)


p/s: tahniah malaysia kalahkan indonesia piala aff suzuki..i.allah..malaysia juara!!!



ummufathi @ FJU,
11.17pm

No comments:

Post a Comment