Tuesday, February 8, 2011

alhamdulillah..

segala puji buatMu ya Rabbi..

alhamdulillah..hari ini sekolah dibuka setelah hampir 5 hari bercuti, jadi bila start kerja semula, semangat jadi lain, fikiran tu lain..concentrate kat kerja yang sangatlah banyak tu..so, takde masa nak fikir perkara2 yang sudah lepas. alhamdulillah..sekurang-kurangnya emosi agak terkawal apabila aku kembali mengadap muka anak-anak bangsaku yang tercinta ini.

sememangnya benar, apabila cuti sekolah menjelma, aku punya banyak masa lapang. bila berada di kelapangan, akalku dan hatiku bersatu mengingati memori2 indah saat bersamanya dulu. tidak aku nafikan, tiada salahnya aku mengingati arwah, yang tak bestnya sometimes aku tak leh nak kontrol rasa rindu hingga akibatnya bengkak2 la mataku..itulah yang dikatakan ujian pada tulisan, apa yang aku tulis dulu tu, menjadi ujian buatku, supaya lebih matang mengawal emosi.

di sekolah memang sibuk dan meriah. saya sangat suka sekolah. dari zaman bersekolah sampailah zaman mengajar di sekolah, tempat paling best didunia adalah sekolah. sahabat2 sekerja yang ok, walaupun ada sorang dua yang lain perangainya, anggaplah sebagai satu dugaan berkerjaya. dan mulai januari hingga ke april nanti pelbagai aktiviti kokurikulum akan dijalankan termasuklah perlawanan bola jaraing, alhamdulillah latihan sudah hampir dua mingga berjalan. dan yang paling best, setelah memantau anak2 buah aku berlatih bola jaring, aku akan join mereka main. dan terasa seronok apabila peluh mengalir keluar. yeahh..amalkan cara hidup sihat..mari kita bersukan...dan ayat perasan takleh tinggal..badan pun terasa makin ringan..hehe..memang best...

alhamdulillah..maknanya Allah memakbulkan doaku supaya diringankan bebanan perasaan ini..alhamdulillah..semoga semangat mendidik anak bangsa terus membara..berusahalah ummufathi!!!


ummufathi @FJU,
12.01am

No comments:

Post a Comment