Friday, February 4, 2011

hati ini..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

alhamdulillah..segala puji buatMu Ya Rabbi..

setiap saat Allah melimpah nikmatNya pada hambanya. tidak terhitung nikmat yang pelbagai. tinggal lagi hambanya memilih untuk mengingati lantas mensyukuri atau langsung tak ingat dan tak mau ingat. mungkin pada mereka, terlalu banyak perkara lain yang perlu diingati. apa perlu diingati pada perkara yang diberi free-free.

setulusnya, hatiku ini mahu sentiasa diajar-ajar mengingati nikmat Allah..lantas mensyukurinya. bukan apa, hati bukan mudah untuk dijaga. sedikir terleka, lalai yang menerpa. sementelah dua tiga hari ini hati asyik diuji rasa. diuji dengan apa yang ditulis tentang petua baik punya, tentang kawalan emosi, tentang hati..ya, hati ini...hakikatnya, hati ini masih terlalu kuat mengingati si dia, arwah yang telah tiada.

hati ini perlu diajar-ajar supaya lebih berminat bercerita tentang revolusi di Tunisia . hati ini perlu dibasuh dengan ingatan darah para syuhada di Palestin. hati ini perlu merasa sedikit lapar para penuntut ilmuwan di bumi Kinanah. hati ini perlu disegarkan dengan perjuangan di bumi Tak Bai. hati ini...tolonglah jangan terlalu mengingati yang telah pergi...



ya Allah ya tuhanku..sesungguhnya Engkau pemilik hati ini..tolonglah sembuhkan hati ini andai ia berpenyakit, tolonglah segarkan hati ini andai ia telah layu, tolong jernihkan hati ini andai ia telah suram, tolong kilatkan hati ini andai ia telah karat. tolong tenangkan hati ini andai ia bergelora..tolonglah ya Allah, sembuhkan hati ini dengan kalimahMu, segarkan hati ini dengan jihad fisabililah..,jernihkan hati ini dengan al-imanu billah, kilatkan hati ini dengan zikirilmaut, tenangkanlah hati ini dengan zikrillah..

ummufathi@fju,
4/2/2011

1 comment:

  1. emm..semalam, cukup2 1thn 10 bln..smg Allah merahmati roh arwah2..smg di tempatkn di kalangan org2 soleh..amin..

    ReplyDelete