Thursday, August 19, 2010

rojak..

alhamdulillah..wassolatu wassalamu 'ala rasulillah..

malam yg hening, angin dingin menampar tubuhku..tenang saat ini bersantai bersama buku..dan tukunku (laptop) ini..ada rahsia kenapa ia digelar tukun..(",)

muhammad sudah lena di baringan..pejam rapat matanya, mungkin sedang bermimpi..mimpi indah2 ye anakku..melihat anak tenang lena jua satu nikmat..seronok melihat keseronokan anak, walau kadang2 penat dengan lasaknya, tapi itulah cabaran membesarkan putera tunggalku.

sebenarnya ingin bercerita tentang apa yee..entahlah, entri kali ni entri rojak je la..bukan rojak makanan tu tau...

firstly,tentang kembara mencari ilmu..

keinginan untukku menambah ilmu secara formal masih kuat. asebab aku tiada ilmu, perlu menambah ilmu di dada..aku ingin melanjutkan pengajian ke tahap yg tertinggi semampu aku..tapi adakah itu sekadar angan2 mat jenin je..mampukah aku merealisasikan..
so, step utk mereliasasikan kena ada..kena survey universiti dulu..oppss..sebelum tu, simpanan utk itu camne?..target bila aku nk menyambung..leh buat simpanan khusus utk tujuan itu..kalau nk guna scholarship, kena tanya senior2 camne nk dptkan scholarship tu...banyak perkara perlu dibuat..kena listkan dulu..mengikut aulawiyatnya..semoga Allah permudahkan urusanku..

second, tentang puasa..

alhamdulillah, sudah masuk hari kesepuluh..semoga kita mendapat rahmatNya, dan seterusnya MagfirahNya juga menanti kita..dan semoga kejayan Ramadhan yg kita dambakan, pelepasan dari seksa api neraka berjaya kita dapatkan..beberapa perkara yg lompong di entryku sebelum ini sudah dipenuhi..perlukan sedikit mujahadah..sedikit usaha dan tawakal..semoga setiap amalan kita diterimaNya..tahun ini dan tahun lepas, agak kurang aku ke masjid. kenapa? sebab utama, Muhammad Fathi nk mengikut..pernah sekali aku balik kampung, aku bawa je muhammad pergi masjid. kesian muhammad, org lelaki sepatutnya ke tempat solat lelaki, tapi dia duduk je kat sebelah aku solat..alhamdulillah, tak banyak ragam dia menunggu aku siap solat..sampai nenek2 kampung tu memuji dia..tapi habis solat, cepat je dia nk ke tempat jamuan (moreh)..agaknya lapar dia menunggu umi solat lama sgt kot..

dan..berita yg baru kudengar..
bos aku nk tukar! maknanya minggu depan, guru besar baru akan mengambil alih tugas di sekolahku..ahlan wasahlan..semoga ada pembaruan akan dibuat oleh org baru itu..beberapa rumors kedengaran, malas utk percaya, biarkan segala misteri terungkai apabila orangnya muncul dan mentadbir sekolahku nanti..apa yg penting..kerjasama!!!..aik..apahal kuar wonderpets plak ni :) ..apa yg penting, kerja lillahi taala... dan betul gak yg wonderpets tu cakap..apa yang penting..kerjasama!!..apa-apa je la..

oklah, selamat meneruskan tadarus, puasa, zikir, dan amalan2 nawafil kita..anggaplah puasa ini puasa yang terakhir buat kita..semoga diberi kekuatan...


yang suka rojak,
ummu fathi,
FJU @ 11.30pm

No comments:

Post a Comment