Monday, August 16, 2010

ujian ramadhan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Firman Allah Taala yg bermaksud:

" apakah manusia mengira bahawa mereka dibiarkan sajamengatakan;"kami telah beriman"sedangkan mereka tidak diuji? (SURAH AL-ANKABUT:2)

saje aku nk highligtkan firman Allah taala tu untuk peringatan aku..Ramadhan ini aku diuji berkali2..

kes 1

hari ke 2 Ramadhan..seseorang telah datang ke bilik jqaf. ingatkan dia ingin memantau P&P aku pagi tu, biarkan saja..belum habis waktu lagi, dia ajak aku berborak..bla..bla..bla..aku hanya diam saat dia menghidangkan daging mentah saudaranya di hadapanku..apa aku perlu lakukan...berkali2 aku beristighfar dan mengingatkan diri sendiri..aku sedang berpuasa, namun, kata2 itu tidak mampu diterjemahkan oleh lisanku..Ya Allah, dhaifnya aku...ampuni aku ya Allah..

kes 2

tiap2 hari nk pi bazar Ramadhan..nk cari murtabak..apa sgt la murtabak yg aku nk cari tu..habis telan..habislah..it's nothing..tapi sanggup habiskan masa, tenaga dan minyak keta nk gi bazar ramadhan..masih menurut nafsu makan...Allahu Rabbi..tolonglah..


kes 3

beberapa perkara yg dilistkan untuk istiqamah masih ada lompongnya..apa yg terjadi padaku ini..andai ini Ramadhan yg terakhir buatku..alangkah ruginya...:(

sungguh! syaitan telah dibelenggu ketika ramadhan menjelang, tapi manusia ini masih lemah dan lesu melawan godaan yg satu itu.nafsu!
Ya Allah Ya tuhanku..hambaMu yg bernama Siti Aishah (nama betul ni..) ini masih lemah dan terlalu lemah..Engkau kuatkan dia melalui jalanMu..TarbiyahMu..Engkau Yg Maha Berkuasa, Engkau Yg Maha Mengetahui...tolonglah hambaMu ini..
 
Rintihan Hamba Yg Lemah,
SKJU,
10.19 @ 160810.

No comments:

Post a Comment