Wednesday, June 29, 2011

pertemuan itu indah..

assalamualaikum..

Alhamdulillah, segala puji layak hanya buatMu Ya Allah..Selawat dan salam buat Rasul Tercinta..

Menyusuri hari demi hari, alhamdulillah! hanya satu perkataan yang membawa seribu makna dan pengertian itu saja mampu saya ucapkan. betapa hidup ini sangat indah dengan ujian, nikmat,rezeki, kurniaan dan kasih sayangNYA.

Ada duit, alhamdulillah..Allah beri rezeki pada kita, takde duit..Alhamdulillah..Allah suruh kita bergantung denganNya, bukan dengan duit tu..nikmatnya..

Badan sihat, Alhamdulillah..Allah bagi kesihatan pada kita, banyak perkara dapat dilakukan di waktu sihat. sakit pun Alhamdulillah..Allah masih 'pandang' pada kita untuk beri ujian sakitnya..bukan ke kita dah lama sihat?

Sibuk,Alhamdulillah..Allah masih beri ruang masa, tenaga, idea utk kita beerja yang mungkin menyebabkan kita sibuk..tak sibuk..lagi-lagi kena bersyukur atas masa lapang yang Allah kurniakan pada kita..

Sabtu lalu berpeluang mengadakan pertemuan, ya, sebuah pertemuan yang sangat dramatik..sangat membahagiakan...sangat best...pertemuan dengan mereka-mereka yang suatu ketika dulu, di bahu merekalah saya menangis, dengan lawak mereka, saya ketawa..sama-sama berduka, sama-sama gembira..mereka banyak jasa pada saya..tak terhitung, dan hanya Allah saja yang mampu membalasnya.

Di Mat'am Al-Rawsha, Jln Kg Pandan KL..saya bertemu dengan sahabat2 saya dari Sarawak yang datang berjalan di KL,dari Perak dan dari Kelang. tujuan hanya satu, untuk bertemu.. hanya airmata yang mengalir menyaksikan betapa Allah Maha berkuasa..mengizinkan kami bertemu semula walau sekadar sejam dua.

Dulu suatu ketika dulu, saya mengehadkan pergaulan kerana jarak dan masa. saya semacam tidak menghargai sebuah persahabatan, disebabkan terlalu memikirkan hal yang lain. saya 'terlepas' banyak jemputan walimah sahabat-sahabat,kerana masa yang tidak bersesuaian dengan jadual saya. kebanyakan walimah mereka berlangsung ketika saya berada di bumi kenyalang. dan apabila say pulang bercuti di Pahang, aulawiyat saya ketika itu ialah suami tercinta.

Apapun, itu kisah dulu, kini saya punya masa terluang untuk berziarah dan menjalinkan semula ukhuwwah prsahabatan yang agak kusam. Saya bayar semula persahabatan yang saya abaikan lewat beberapa tahun lalu. Sementara masih ada ruang dan peluang. Mungkinkah akan datang aulawiyat saya akan bertukar lagi..wallahua'lam..

Alhamdulillah atas nikmat pertemuan itu. Gambar malas nak upload..masih tersimpan dalam kamera lagi.. semoga Allah izinkan kita adakan beberapa siri pertemuan lain pula selepas ini..insyaAllah biiznillah... 











No comments:

Post a Comment