Wednesday, April 4, 2012

03.04.09 - 03.04.12

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Alhamdulillah..sunyi dan sepi saja malam ni..semua orang dalam rumah ni dah tidur..termasuklah anakanda tersayang, Muhammad Fathi..hari ni,genap umur Muhammad Fathi 3 tahun. Allah..melihat anak membesar depan mata adalah salah satu nikmat Allah yang agung.

Muhammad Fathi, saya rasa kelahirannya istimewa. sedari dalam kandungan lagi dia ditarbiyah Allah, ya..umminya juga ditarbiyah oleh Allah sepanjang jalan kehidupannya setakat ini. masih teringat, disaat getir melawan rasa atas kehilangan itu..si kecil inilah yang sentiasa menyedarkan saya, bahawa hidup perlu diteruskan. sewaktu masih didalam pantang, setiap kali airmata saya mulai berlinang terdengar esakan kecil dia memalingkan fikiran saya dari mengingati apa yang telah terjadi. begitulah berkali-kali. hingga saya terasa sibuk menguruskan dia..dan akhirnya masa telah mengubati saya. Alhamdulillah..dan segala-galanya aturan Yang Esa sebenarnya.

April, ia sekadar satu bulan dari 12 bulan yang telah Allah jadikan. Perjalanan masa, kenangan, peristiwa membentuk satu persepsi diri. April, pada saya bulan yang agak tragis. di awalnya dan di akhirnya, membuai satu rasa yang berbeza. tapi akhirnya ia tetap kembali kepada satu frasa, segalanya aturan Allah.

Alhamdulillah..saya semakin kuat melangkah, langkah kaki saya bukan seperti dulu, bagaikan mengheret kaki, terasa tidak terdaya..kini, dengan izinNYA..saya mampu berjalan laju..walau tidak lagi mencapai tahap berlari. sudah mampu menepis emosi2 negatif, sudah mampu tersenyum dalam duka. sudah mampu berkata2 walau hati terasa. bukankah itu tandanya saya sudah matang?pengalaman hidup yang pelbagai mungkin mengajar diri ini untuk terus bersabar dengan dunia. ingatlah..dunia ini hanya sementara.

doakan anakanda saya. doakan kami berdua. dan doakan kami sekeluarga dapat bertemu semula di Jannah FirdausNYA. insyaAllah saya juga mendoakan kalian yang membaca. syukran!

 semoga Allah sentiasa melindungi kamu sayang!




7 comments:

  1. Selamat Hari Lahir Fathi..bila besar nanti jaga ummi baik2 ye..gembirakan ummi seadanya...Semoga Allah memelihara anakanda..amin

    ReplyDelete
  2. Sayu.. entah.. habis rasa kata2 utk menguatkan dan memotivasikan dirimu..kerana akak juga begitu dik.. benarlah segalanya aturanNya.. dan kita juga akan kembali padaNya jua....

    ReplyDelete
  3. SAYUNYA HATI KETIKA MEMBACA ENTRY NIE...

    ReplyDelete
  4. besarnya dugaan, sayu & sebak hati saya membaca bingkisan2 blog ini... moga arwah suami, ibu, ayah & puteri sulung bersama2 org2 yg soleh.

    ReplyDelete
  5. sesungguhnya aturan allah swt itu sungguh indah... dan ummi fathi adalah insan tpilih...

    Fathi...selamat ulangtahun kelahiran...smoga mbesar bagaikan juara n menjadi ank y soleh serta bjaya didunia n akhirat..amin

    ReplyDelete
  6. salam kenal dikk
    sayu akak membaca semua entry2 adik
    be strong dear .. sesungguhnya allah menduga ummat yg dia
    sayangi .. insyaallah dikkk dia menjanjikan sesuatu untuk mu ..

    ReplyDelete
  7. terima kasih smua atas doa kalian..saya yakin Allah takkan jadikan sesuatu tu sia-sia..pasti ada hikmahNYA kan..syukran jazilan wajazakumullah khairan kathiran..

    ReplyDelete