Thursday, January 27, 2011

jom layan...

Asslamualaikum..

bismillahirrahmanirrahim..

hari ini pergi sekolah dengan mata yang bengkak. sekali lagi sepanjang 1 thn 9 bln 3 minggu 3 hari ini..kali ni taknak menyembunyikan mata disebalik cermin mata, masih selamber dan bersahaja..senyuman tetap dibibir dan sesekali menyampuk orang berborak dan tergelak dengan lawak mereka.

namun andai di teliti air mukaku, ia tetap mendung. semendung cuaca hari ini. terserempak dengan seorang kakak cleaner yang sudah berpengalaman seperti aku, suaminya meninggal dunia ketika umurnya 24 tahun, meninggalkan dia bersama 3 orang anak yang masih kecil dan seorang baru 3 bulan dalam kandungan. daripada tidak pandai menoreh getah, kakak tu terpaksa belajar menoreh getah dan mengharungi susah payah mencari rezeki demi menyuap sesuap nasi ke mulut anak-anak. muhasabah diri sendiri, aku diuji tika terlalu banyak nikmat yang diberiNya..Allahu rabbi..dan kakak itu dapat membaca airmukaku, serta dapat mengesan bengkaknya mataku.

kenapa sampai macam tu? ia sekadar satu lagi ujian yang aku perlu hadapi. akibat kata-kata manusia yang tak berfikir sebelum berkata. akibatnya ada hati yang terluka tanpa disedari..ingin sekali bibir ini menuturkan kata-kata balasan..dan kata-kata sentiasa bermain2 di dalam hatiku. dan Alhamdulillah, kesabaran masih mengatasi segalanya. bimbang juga aku terlepas cakap sebab manusia ini kesabarannya ada hadnya juga..harap2 aku dapat terus bersabar. doakan yer..

biasalah mulut orang kan. terutama yang melibatkan golongan istimewa macam aku ni. ada je yang nak mengata, walaupun aku rasa aku dah sehabis daya menjaga diri daripada terjebak dengan fitnah. mungkin sebab bekerja dengan manusia-manusia yang kurang rasa hormatnya pada muslimah. untuk hari-hari mendatang, aku akan mengambil ibrah dari apa yang telah terjadi. 

oklah, malas dah nak citer yang sedih2..sekarang aku nak layan lagu ni..



pernah sekali dulu dia pernah berkata, "insyaAllah, abang akan jaga sayang, sayang syg sepanjang hidup abg."
so, aci dak kalau aku terasa dia tujukan lagu ini untuk aku..hehe..dan betul katanya, kata-kata terakhirnya padaku juga..abang saaayang syg...

kami suka senilagu yer..memang suka nasyid..tapi ada gak terbabas lagu anuar zain dan faizal tahur..hehe..dia juga pernah nyanyikan lagu keabadian cinta dan mahakarya cinta kat aku..hehe..memang best..sebab si dia ni stail suka luahkan perasaan..tak macam sesetengah golongan dia yang jenis tak suka nak cakap sayang, sayang, miss.miss.luv.luv ni..

dan dia juga suka melagukan Al-Quran padaku, dan pada baby dlm kandunganku dulu..sambil baring atas ribanya..arghh..segala kenangan indah ini juga menguatkan aku..

oklah dah la..layan lagu tak abes2..jom amik wudhuk baca al-Quran plak..

p/s: rindunyeeee...


ummufathi @ FJU,
11.09pm

No comments:

Post a Comment