Wednesday, January 19, 2011

umi dan muhammad fathi..

Assalamualaikum..dan salam ukhuwwah..


U.M.I

jam menunjukkan pukul 6.30ptg saat umi parking keta depan rumah tadi.perasan sibuk la konon..tapi memang betul2 sibuk kat sekolah, sampai kena tambah  masa bekerja dan bawa muhammad fathi sama ke sekolah. jumaat ni ada majlis penyampaian hadiah yang tertunda dari tahun lepas. dilantik jadi ketua AJK hadiah, tu jadi perasan sibuk tahap gaban tu..

dalam sibuk2 ni, umi perasan sejak dua menjak ni hati umi rajin berdebar..entah kenapa..ya Allah ya tuhanku jauhkanlah hatiku dari titik2 hitam yang mengotori hati ini..bimbang itu puncanya..

Allahu rabbi..tolonglah aku dalam menjaga diriku, hatiku,aqidahku, imanku, akhlakku,anakku, usrahku, dan anak-anak muridku..bantulah hambaMu ini ya Rabbi..

M.U.H.A.M.M.A.D F.A.T.H.I.

perasan tak air liur saya meleleh?..tapi saya tetap hensem kan..

saya dah semakin bijak sekarang, sebab saya dah semakin besar. saya dah faham apa yang umi cakap. wan cakap., atok cakap. cik inah, cik nor dan cik su cakap semua saya faham..cuma saya pandai cakap sikit-sikit je..tak la susah sangat nak cakap, sebab biasanya bila saya cakap mesti umi saya faham, walaupun saya cakap yang hujung2 je..

saya pun dah pandai lompat tinggi. dan pandai lari laju. dan pandai bawa basikal..sebab umi saya kata saya dah setahun sembilan bulan, tak lama lagi saya nak masuk dua tahun..emm..agak-agaknya saya dah besar la tu..

umi saya cakap, saya ni Mr. Fuad Junior..sebab muka saya macam muka arwah abah saya. saya pun tak tau macamana muka arwah abah saya, sebab abah saya orang soleh, jadi Allah sayang dia. umi saya kata bila Allah sayang abah,. Allah bagi abah rehat kat dalam kubur. nanti saya dan umi saya nak jumpa abah kat syurga.

umi saya kata, saya kuat sakat umi..macam arwah abah jugak..memang pun..dulu tu kan...saya kejar umi saya dengan ulat yang saya kutip kat tepi tangga tu..umi saya lari..hehehe..umi saya tu takut dengan ulat..syyyy..rahsia tau..jangan cakap kat umi saya, saya cakap kat awak je ni..

umi saya cakap, saya ni menurun abah la, suka sangat dengan mesin rumput..dan rumput2nye sekali..saya pun tak tau kenapa saya suka sangat mesin rumput,seronok tau tengok orang mesin rumput..awak suka tengok orang mesin rumput? tak suka? best tau..nanti bila saya besar nanti, saya nak tolong tok mesin rumput..macam abah saya selalu tolong aki mesin rumput..umi saya cite laa...

saya pun dah start mengaji, tapi saya suka baca sendiri2 je..sebab saya rasa saya baca dah betul..tapi lepas tu mesti umi saya gelakkan saya..umi cakap saya baca sedap dah, cuma bunyi lain sikit..takpelah nanti bila besar nanti saya belajar mengaji betul2, saya nak hafaz Al-Quran macam arwah abah saya, nak jadi ulama..nanti saya boleh ajar orang dan ajak orang masuk Islam..

oklah, umi saya dah ajak saya tidur tu..dah malam dah..umi cakap Allah jadikan malam ni untuk rehat, tidur dan ibadat..nanti kita jumpa lagi yer..assalamualaikum...


umi dan muhammad fathi,
FJU,
11.16pm

No comments:

Post a Comment