Monday, January 3, 2011

tiga-satu-duakosongsatusatu..

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..

salam ukhuwwah.

alhamdulillah, syukur, masih sihat hari ni..masih bernafas, dan masih segar...

hari ni, hari pertama persekolahan sessi 2011..macam2 aksi aku dapat tgk kat sekolah aku.,.ada yang nangis..ada yang dapat tugas khas menjaga grill prasekolah..sebab menangis tak nak belajar, nak gi dekat ibunya saja..macam2 ada...

masuk tahun baru, banyak la yang barunya, termasuk azam baru..tahun ni, aku malas nak listkan azam baru aku..sebab aku malu, sat gi bila tak tercapai..sape lagi yang malu..aku gak la..ha, jadi utk tidak memalukan diri sendiri, azam itu aku sematkan kuat2 dalam hati..dan tawakal, semoga Allah permudahkan dan beri kekuatan..banyaknya azam aku tahun ni fokus pada kerja dan pendidikan anak saja..hopefully dapat;ah jayakan dengan cemerlang..chaaiyookkk...(ni pengaruh adik aku yang kuat tgk cite korea.-harap maklum )

hidup aku macam biasa, sabtu balik dari pagoh+melaka+negeri sembilan..huuiii..penat drive you..tapi syukur alhamdulillah..muhammad fathi tak banyak ragam..baik sepanjang jalan..tengoklah nak siapa?hehe..kuat jalan ikut siapalah tuu..??

haa..satu lagi aku nak citer, waktu aku kat melaka kan..aku tgk accident baru berlaku sewaktu aku lalu kat jalan tu..innalillahiwainna ilaihi rajiun..yang terlibat, seorang remaja lelaki menunggunggang motosikal melanggar ambulans yang tengah laju nak amik pesakit..last2 ambulans tu bawa budak tu dulu gi spital, pesakit yang dia nak amik tu taktau la camne..nak jadi kan..Allah kata kun fayakun..jadi..:maka, jadilah..even, bunyi ambulans tu kuat..telinga dia mesti dah tak dengar dah..hancur motosikal dia..yang si budak tu tak tau la  hidup lagi tak..macam tak bergerak, tapi mata dia terbuka..isshhh..seram...

aku sebenarnya fobia tgk accident2 ni..mesti aku fikir macam2..minta dijauhkan dari bala bencana seperti itu..sentiasa ingat supaya berdoa sebelum memulakan perjalanan, niat nak bermusafir tu sebab apa?..kalau boleh, biarlah niatkan segalanya kerana Allah..sepanjang perjalanan pun janganlah terlalu lagha dengan lagu2 yang lagha, sebab kita tak tau apa akan jadi di sepanjang perjalanan kita..

oklah..dah panjang dah entry ni..utk update dan semoga ada manafaat coretan aku ni..jumpa lagi..


ummufathi @ fju,
03012011..

No comments:

Post a Comment