Sunday, January 3, 2010

azam berazam..

salam..

soklan paling best setiap awal tahun...pe azam ko taun ni?jawapannya mesti panjang...bla..bla..bla..

tapi, sampai separuh tahun, usaha tah kemana,azam tah kemana,gitu ler jugak...tiap2 tahun...masih berada di takuk yg lama..ndak ndak plak kalo kita memang dah berada di zon yg selesa...

tapi, islam ajar, seorang mukmin yang baik tu, hari ini adalah lebih baik dari semalam...
so, aku pun berhasrat nak jadi mukmin yg baik...




AZAM AKU TAHUN NI...

jeng..jeng..jeng..

1) keluarga..
- aku nak jadi umi yg terbaik wat muhammad fathi..aku nak banyakkan baca ayat2 suci Al-Quran utk ditiup di kepalanya..sbb aku tgk enjang dan anak-anaknya...memang jadi amalan dia meniupkan ayat2 Al-Quran di kepala anaknya dan kulihat anak-anaknya menjadi anak-anak yang sopan, dengar kata...InsyaAllah, semoga Muhammad pun jadi anak soleh...
-nak serius skit ngan adik-adik...hahaha...mesti inah n adik gelak kalo baca nih...hua..hua..hua...weii...koi serius tau..siap la korang...sbb kalo aku serius, teratur skit idup aku...mungkin inah memahami...

2) kerja
-banyak perkara aku nak wat, tapi slow2 la dulu...1st, mesti bersihkan nama j-qaf kat sek baru aku ni...nape?...nanti la aku citer...kisah seram yang aku pun ketor kepala lutut waktu dengar mula2 dulu...
-bilik j-qaf kena ceriakan...insyallah, dah ada skit idea nak wat camne..
-tingkatkan mutu bacaan al-Quran bakal students aku..

3)personal
-aku nak ceria tahun ni..no more tears..lalala...
-dan jeng..jeng..jeng..tahun ni azam aku nak jaga peribadi n penampilan sebagai seorang muslimah...insyaAllah..amin..

cukup la dulu...banyak2 kang tak larat plak...

doa-doa2 moga aku diberi kekuatan utk berusaha mencapai azam aku...

No comments:

Post a Comment