Monday, January 4, 2010

dear diaryku...

Alhamdulillah...segala hanya buatMu Ilahi..selawat dn salam buat kekasihNya Nabi Muhammad SAW...
walaupun sejuta kali kuucapkan syukur buatMu Ya Rabbi, namun tidak terbalas rasanya dengan segala nikmat yang telah Kau curahkan buat kami..Maha Pengasih Maha Penyayang ya Ilahi..

hari ini, hari pertma persekolahan, hari pertama aku bertugas di sekolah baru, sebenarnya SKJU bukan baru bagiku, ianya sudah sebati di jiwaku kerana aku mendapat pendidikan awal di situ..apabila aku kembali, banyak yang sudah berubah, namun seorang cikgu yang dulu mengajarku masih mengajar disitu..cikgu Rominzi, jika dulu aku anak muridnya, kini rakan sejawatannya...namun hormatku pada seorang guru masih menebal...walaupun ucapan sulungku tadi di perhimpunan sempat mengusiknya...gurau je cikgu..

bidang ini bidang yang amat aku minati...bidang yang aku impikan sejak kecil..dulu bila cikgu anya apa cita-cita, jawabku...pensyarah...tapi setakat umurku yang bakal berubah lagi dipangkalnya tahun ini.(eii..makin tua dah aku rupanya...) huhu...aku masih seorang guru, and i'm proud to be a teacher!...

semoga semangat dan keazaman aku tahun ini membuah manafat buat anak-anak didikku..

No comments:

Post a Comment