Thursday, January 21, 2010

kembara hidup di bumi kenyalang (2)

salam ukhuwwah fillah...

agak lama aku tidak mencoret sesuatu disini..

kebelakangan ini rinduku pada bumi kenyalang makin membara, apa khabar jambatan panjang menghala ke petrajaya itu?aku pun dah lupa apa nama jambatan itu, jambatan tun abd rahman yaacob barangkali..

apa khabar samariang choice supermall...pasaraya pilihan kami serumah utk shopping di akhir bulan
masih meriahkah pasar tamu satok?the spring?
dan yang paling penting, apa khabar warga sk rakyat?

aku memulakan khidmatku dengan bersemangat, aku mula belajar berklata saghawak..
kamek sik pande, mun nya urang sik ngaja kamek, kamek sik paham apa nya madah..

warga sk rakyat yang peramah dan baik hati..mulanya aku sekadar berulang dari asrama maktab perguruan batu lintang, namun disebabkan masalah pengangkutan dan ingin mencari angin baru, akhirnya kami berlima berpindah ke taman sri wangi..
2005 - aku membeli QAA 7627, sebagai kemudahan buatku untuk berulang alik ke sekolah..
2006-bermacam2 peristiwa berlaku tahun itu..aku pernah diminta memberi keterangan di ibu pejabat polis berhubung kes penculikan..tahun itu juga aku dikecewakan..(huhuhu...) tapi ada manisnya, apabila aku mula mengenali sidia..
2007- pertengahan- bermula PJJ..kesabarannya menguatkan aku..


to be continued...

No comments:

Post a Comment