Wednesday, June 2, 2010

Alhamdulillah 'ala kulli hal..

Alhamdulillah..segala puji buatMu Ilahi..

adapter laptopku yang masih rosak memutuskan hidupku dengan dunia maya buat sementara waktu..masih berkira-kira untuk membeli baru, memandangkan bajet yang ada...alahai...

muhammad fathi sudah 4 hari demam. semalam, keadaannya benar2 meruntun hatiku. anakku yng aktif tu terlantar lemah. tidak berdaya..muntah setiap kali makanan dan susu masuk ke dalam perutnya..juga cirit birit menambah derita..sian muhammad..terpaksa keluar dari sekolah sekejap untuk menghantar muhammad ke klinik, ikutkan hati memang nak ambil cuti, tapi minggu ini,pepriksaan setengah tahun sedang berlangsung. jadual sudah disusun, aku seboleh-bolehnya tidak mahu menyusahkan guru lain menggantikan aku.

hari ni, panas badannya sudah berkurangan..alhamdulillah..terima kasih ya Allah..terima kasih kerana menyembuhkan anakku..aku yakin, Engkau yg menguji kami dengan sakitnya dia..hanya Engkau yang menyembuhkannya..terima kasih kerana ujian ini mendidik aku sabar melayan karenah anak yang sakit..

ingin rasanya kukongsi tentang apa yang kulalui minggu lepas sepanjang aku kembali ke pusara arwah abang...tapi biarlah dulu..ada masa, akan ku coretkan jua disini..

beberapa perkara yang sedih telah berlalu..yang mengejutkan juga telah berlalu...biarlah ia berlalu..dan terus berlalu...

3 comments:

  1. assalamualaikum kak...semoga akak dan anak2 sntiasa dlm rahmat Allah jua..sbnarnya saya baru tbaca komen akak di post entry saya..http://ruhulkifah.blogspot.com/2010/01/catatan-pilu-tahun-baru-2010pemergian.html
    mmg teruja utk kenal akak,lebih2 nasib yg sama menimpa kita..bukan utk menngigat kisah lama..tp sekadar berkongsi rasa,rupa2 dalam kesusahan dan kesedihan..ada juga mereka yg sama dan lebih teruk dari kita..betul tak akak?
    apapun,salam pkenalan dari saya..akma dan puteri Aufa..:)
    saya link blog akak ke blog saya ye...
    http:ruhulkifah.blogspot.com

    cm nk tye satu pkara,akak ni kakak ipar tajudin ke?arwah suami akak xcident bsama arwah ayh dan mak dia kan?

    salam pkenalan dari saya..

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam..
    alhamdulilah, bertemu jua akhirnya, walaupun sekadar di alam maya, akak betul2 nk kenal awak dik,emm..betul la tu, akak kakak ipar tajudin, arwah suami xcident dgn ayah & mak mertua..tau ke psl xcident 2?kenal tajudin ye..
    smg ukhuwwah kita x trbatas disini sj..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..rupanya saya tak salah..saya kenal tajudin sbb sealiran dgn dia..arwah suami saya kawan dgn dia n satu maahad tahfiz dulu...Ya Allah, sungguh ada hikmah Allah menemukan kita..masa saya dapat berita mengenai suami akak tu, mmg saya tmenung panjg,air mata saya bgenang kak..saya turut mmikirkan keadaan akak masa tu,wlupun saya xkenal akak..tp Ya Allah,Dia temukan saya dgn insan tabah ini...namun akhirnya saya juga diuji sama macam akak..smg ukhuwah kita tak sampai di sini saja..akak duk mana skrg?saya tinggal di chenor,ngajar jqaf di temerloh...nk sgt jumpa akak...harap Allah temukan kita juga nnti...syukran Rabbi..

    ReplyDelete